طرز تهیه عدسی ساده خانگی خوشمزه و لعابدار بدون رب به روش رستورانی


عدسی یکی از غذا های مقوی و سرشار از ویتامین است که شما می توانید از آن به عنوان صبحانه یا شام استفاده کنید. اگر در دوران رژیم هستید یا ورزشکار هستید این غذا را حتما تهیه کنید چون مواد لازم برای ماهیچه ها و عضلات را فراهم می کند. از عدسی در دوران رژیم به عنوان نهار نیز می توان استفاده کرد. از خواص عدسی می توان به درمان یبوست و بیماری های مزمن و… اشاره کرد. امروز در کولاک طرز تهیه عدسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

عدس ۳ پیمانه
سیب زمینی ۱ عدد درشت یا ۲ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد
بلغور گندم ۴ ق غذا خوری
نمک و زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه و زیره به میزان لازم
کره مقداری

طرز تهیه عدسی

مرحله اول: پختن سیب زمینی ها

عدس را پیمانه بزنید و در یک سینی بریزید و پاک کنید سپس با مقداری آب بشورید. عدس را در یک قابلمه همراه مقداری آب بریزید. سیب زمینی را با چاقو پوست کنید و با آب بشورید ولی خرد نکنید. کره و سیب زمینی را در قابلمه بریزید و قابلمه را روی گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا سیب زمینی ها بپزد.

مرحله دوم: سرخ کردن پیاز

پیاز را با چاقو پوست کنید و سپس خرد کنید. در تابه روغن بریزید و پیاز ها را نیز به آن اضافه کنید سپس مقداری زردچوبه و فلفل را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز ها تغییر رنگ دهد و سرخ شود. سیب زمینی را از قابلمه خارج کنید و با کوشکوب له کنید. سیب زمینی و پیاز سرخ شده را به عدسی اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن بلغور

بلغور گندم را نیز پاک کنید و با مقداری آب بشورید و آب را از آن جدا کنید سپس به عدسی بیفزایید. کمی عدی را هم بزنیدو در آخر نمک و زیره را نیز اضافه کنید و درب قابلمه را بزارید تا عدس به خوبی بپزد و جا بیفتد. بعد از پخت عدس را در ظرف سرو بریزید و با کمی گلپر یا دارچین روی آن را تزیین کنید. برای تزیین از پیاز داغ همراه کره آب شده نیز می توانید استفاده کنید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه عدسی

  1. از دارچین و چوب آن و همچنین گلپر در داحل عدسی نیز می توانید استفاده کنید.
  2. در تهیه عدسی می توانید مقداری از سیب زمینی را له نکنید و ان را کمی خرد کنید سپس به عدسی اضافه کنید.
  3. بلغور قابل حذف می باشد اما برای لعاب دار شدن عدسی بهتر است استفاده شود.