طرز تهیه مرغ پرتقالی مجلسی و خوش طعم با آب پرتقال مرحله به مرحله


مرغ پرتقالی یکی از روش های پخت مرغ است که طعم بسیار خوشمزه است. ترکیب مزه مرغ و پرتقال در کنار هم یک ترکیب جذاب و در عین حال وسوسه کننده است که باید حتما یکبار آن را امتحان کنید. این مرغ به دلیل استفاده از پرتقال در آن دارای ویتامین سی نیز می باشد. امروز در کولاک طرز تهیه مرغ پرتقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ران مرغ یا مرغ تکه شده ۵ عدد
آب پرتقال ۱ و نیم لیوان
پیاز ۱ عدد بزرگ
زردچوبه ۱/۲ ق چای خوری
نمک و فلفل به میزان لازم
زعفران دم کرده ۲ ق مربا خوری

طرز تهیه مرغ پرتقالی

مرحله اول: تهیه مرغ

مرغ ها را پاک کنید و با آب بشورید و بعد از اینکه خشک شد. مرغ ها را نمک بزنید و در قابلمه با مقداری کره سرخ کنید. پیاز ها را پوست کنید و خرد کنید سپس در تابه همراه روغن سرخ کنید. مرغ را به تابه اضافه کنید و سرخ کنید.

مرحله دوم: مزه دار کردن مرغ پرتقالی

زردچوبه و فلفل سیاه را نیز به تابه اضافه کنید. پرتقال را بشورید و با چاقو برش بزنید سپس با دستگاه آبمیوه گیری آب آن را بگیرید در ادامه آب پرتقال را نیز همراه زعفران اضافه کنید و کمی هم بزنید. درب قابلمه را بزارید تا به مدت ۲ ساعت بپزد. در ادامه باید برنج را تهیه کنید.

مرحله سوم: دم کردن برنج

برنج را پاک کنید و با دو برابر برنجی که پیمانه زدید آب به برنج اضافه کنید و نمک در یک ظرف بریزید تا خیس بخورد. برنج را در یک قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید و صبر کنید تا آب آن خشک شود. سپس مقداری روغن به برنج اضافه کنید و درب آن را ببندید تا دم بکشد. بعد از تهیه برنج آن را در ظرف سرو بریزید و با آب مرغ پرتقالی تهیه شده و مرغ پرتقالی میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه پرتقالی

  1. برای خوش طعم شدن مرغ می توانید از مقداری دارچین و هل نیز استفاده کنید.
  2. برای تهیه برنج نیز می توانید آن را آبکش کنید سس با اب سرد بشورید و در ته قابلمه روغن و نان بزارید سپس برنج را در قابلمه بریزید و دمکنی را روی آن قرار دهید و صبر کنید تا دم بکشد.
  3. برای تزیین روی برنج می توانید از زعفران و زرشک تفت داده شده استفاده کنید.
  4. می توانید به دلخواه از سن ایچ استفاده کنید.