طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده با کالباس و سیب زمینی بدون مرغ + راز خوشمزگی سالاد ماکارونی


 

سالاد ماکارونی یکی از سالاد های محبوب در بین ایرانی ها است و طرز تهیه آن نیز بسیار آسان است. یکی از مزیت های تهیه این سالاد این است که شما می توانید موادی را حذف یا اضافه کنید مثلا اگر از مرغ خوشتان نیاید می توانید آن را با کالباس در تهیه این سالاد جایگزین کنید و این موضوع در سایر موادی که در این سالاد استفاده می کنید نیز صادق است. این سالاد یکی از سالاد هایی است که تقریبا به تمام سلیقه ها می خورد و شما می توانید با خیال راحت از آن در مراسم و جشن های خود برای پذیرایی استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه سالاد ماکارونی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ماکارونی شکل دار ۱ بسته
خیار شور ۸ عدد
روغن به میزان لازم
زردچوبه و نمک و فلفل به میزان لازم
آویشن و پودر پابریکا به میزان دلخواه
سس مایونز به میزان دلخواه
ماست ۴ ق غذا خوری
کالباس ۸ ورق
سیب زمینی ۲ عدد
ذرت و نخود فرنگی جمعا ۱ پیمانه
هویج ۱ عدد

طرز تهیه سالاد ماکارونی

مرحله اول: پختن ماکارانی

در یک قابلمه آب و روغن به همراه کمی زردچوبه بریزید سپس روی شعله با حرارت متوسط قرا ر دهخید و صبر کنید تا آب جوش بیاید. در ادامه ماکارانی را از بسته خارج و در قابلمه بریزید و بزارید به مدت ۱۰ دقیقه بپزد در این فاصله با قاشق ماکارنی ها را هم بزنید تا به هم نچسبند. بعد از اینکه مارانی پخت گاز را خاموش کنید و ماکارانی را در آبکش بریزید و با آب سرد بشورید و در یک کاسه بریزید. سیب زمینی و هویج را شسته و داخل قابلمه به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد از نرم شدن آبکش کنید.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

خیار شور را با آب بشورید و با چاقو خرد کنید و آن را به کاسه ای که در آن ماکارونی را ریخته بودید اضافه کنید. ذرت و نخود فرنگی را نیز در قابلمه های جداگانه بریزید و به آن آب و کمی نمک اضافه کنید و روی شعله قرار دهید تا بپزد. کالباس را با چاقو خرد کنید و به مواد داخل کاسه اضافه کنید. سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و بعد هویچ را ریز حرد کنید. همه مواد خرد شده را اضافه کنید.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد لازم

ذرت و نخود فرنگی پخته شده را نیز اضافه کنید و کمی هم بزنید. ماست را از یخچال در آورید و به میران گفته شده در سالاد بریزید سپس سس مایونز را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید. ادویه های گفته شده را اضافه کنید و در آخر گوجه را خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و سالاد را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و تمام مواد خوب با هم ترکیب شوند سپس نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سالاد  ماکارونی

  1. به جای کالباس می توانید از مرغ پخته شده یا تن ماهی و همچنین سوسیس سرخ شده نیز استفاده کنید.
  2. گوجه را حتما در آخر کار به سالاد اضافه کنید چون اگر در اول کار گوجه را اضافه کنید باعث آب انداختن سالاد شما می شود.
  3. شما می توانید فقط از سس مایونز استفاده کنید و ماست را حذف کنید اما اگر مقداری ماست در سالاد بریزید باعث می شود سالاد شما سالم تر و رژیمی تر شود.