طرز تهیه پنکیک خانگی ساده و فوری با شیر و آرد گندم برای 4 نفر


 

پنکیک یکی از گزینه های مناسب و جذاب برای صبحانه و عصرانه به همراه چای یا شیر محسوب می شود. شما می توانید پنکیک را در یک تابه ساده و با مواد و طرز تهیه آسان تهیه کنید. پنکیک را می توانید با انواع میوه ها، شکلات، عسل و مربا میل کنید. بافت پنکیک بسیار ترد و پفکی است و بافت جالبی دارد. شما می توانید بعد از تهیه پنکیک نیز می توانید روی آن را شکلات بمالید و برای تغذیه کودکان خود استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه پنکیک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد گندم ۱ لیوان دسته دار
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۳ ق غذا خوری
شیر ۲/۳ لیوان
روغن مایع ۳ ق غذا خوری
بکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه پنکیک

مرحله اول: تهیه مواد خشک

آرد سفید را در یک کاسه الک کنید سپس بکینگ پودر را نیز اضافه کنید در ادامه وانیل را نیز به مواد  بیفزایید و کمی هم بزنید. بعد از اینکه مواد را اضافه کردید با قاشق به خوبی هم بزنید تا مواد خشک با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم: تهیه مواد مایع

در یک کاسه تخم مرغ را بشکنید و با قاشق یا همزن به خوبی هم بزنید به طوری که پفک کند سپس شکر را اضافه کنید و با دور تند همزن هم بزنید تا کشدار و پف کند. سپس روغن و شیر را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک و مایع

آرد را در ۲ یا ۳ مرحله به مواد مایع ترکیب شده اضافه کنید و در هر مرحله با قاشق خوب هم بزنید. بعد از ترکیب کردن در یک تابه صاف کمی روغن بریزید سپس از مواد پنکیک در تابه بریزید و روی گاز قرار دهید. حرارت را روی ملایم قرار دهید تا یک طرف پنکیک بپزد و دوباره طرف دیگر را برگردانید تا طرف دیگر نیز بپزد و بعد از تابه خارج کنید تا سرد شود.

فوت و فن های طرز تهیه پنکیک

  1. اگر می خواهید پنکیک شما کاکائویی باشد ۱ قاشق غذا خوری از آرد کم کنید و به جای آن ۱ قاشق غذا خوری پودر کاکائو بیفزایید.
  2. به جای وانیل می توانید از پوست پرتقال رنده شده نیز استفاده کنید یا کمی پودر دارچین به مواد آردی کیک بیفزایید.
  3. مواد را از قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود. وقتی مواد هم دمای محیط باشد برای ترکیب کردن مواد کار شما آسان تر است.