طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری با لیوان فرانسوی ساده و خوش طعم به روش قنادی


شیرینی دانمارکی یکی از انواع شیرینی ها است که در وسط خود کرم دارد. شاید فکر کنید این شیرینی فقط در قنادی ها قال تهیه است اما باید گفت شما می توانید در خانه و بدون داشتن لوازم قنادی این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه شیرینی دانمارکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای کرم شیرینی دانمارکی

شیر ۱ و نیم لیوان
آرد قنادی ۱/۲ لیوان
شکر ۱ لیوان
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
گلاب ۱/۳ لیوان

مواد لازم برای خمیر

آرد قنادی ۲ لیوان یا ۳۵۰ گرم
خمیر مایه خشک فوری ۱ ق چای خوری یا ۳ و نیم گرم
شکر دانه ریز ۴ ق غذا خوری یا ۴۰ گرم
نمک نوک چاقو
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ولرم ۱/۲ لیوان یا ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۴ ق غذا خوری یا ۳۰ گرم

مواد لازم برای رومال

تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ ق غذا خوری
وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

مرحله اول: تهیه کرم شیرینی دانمارکی

شیر را در یک کاسه بریزید و توجه داشته باشید که شیر باید سرد باشد. آرد و شکر را به کاسه اضافه کنید و کمی هم بزنید. وانیل و گلاب را نیز اضافه کنید. مواد را در قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا غلظت بگیرد و وقتی به غلظت رسید گاز را خاموش کنید. مواد کرم را در یک ظرف بریزید و روی آن را بپوشانید.

مرحله دوم: تهیه خمیر شیرینی دانمارکی

آرد را الک کنید و در کاسه بریزید تمام مواد خشک دیگر را نیز اضافه کنید و هم بزنید. شیر وارم را در یک ظرف بریزید و به آن تخم مرغ را که هم دمای محیط شده است اضافه کنید و هم بزنید. مایع تخم مرغی را نیز به مواد خشک اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: ورز دادن خمیر

خمیر را با دست ورز دهید و اگر خشک بود مقداری شیر یا روغن به آن اضافه کنید. بعد از ورز دادن باید خمیر حالت چسبنده داشته باشد ولی نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت باشد. خمیر را روی یک سطح صاف قرار دهید و روی آن کیسه بکشید و بزارید به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله چهارم: برش زدن خمیر

بعد از استراحت دادن خمیر را با دست خود پهن کنید و در ادامه از وردنه برای پهن کردن استفاده کنید و ضخامت خمیر ۲ یانت باشد خوب است. اضافه های اطراف را با چاقو جدا کنید سپس از طول برش بزنید.

مرحله پنجم: اضافه کردن کرم

کرم تهیه شده را در قیف بریزید و به صورت طولی در وسط خمیر ها بریزید و خمیر ها را با دست در وسط کرم جمع کنید و در ادامه برش بزنید. شیرینی ها را در سینی فر چرب شده بچینید و به مدت ۴۵ دقیقه استراحت دهید.

مرحله ششم: اضافه کردن رومال و پخت شیرینی در فر

شیر و تخم مرغ را همراه وانیل در یک کاسه بریزید و هم بزنید. سپس مواد ترکیب شده را با فرچه قنادی روی شیرینی ها بمالید. سپس تخم آفتابگردان و کنجد را روی شیرینی ها بریزید و سینی را در فر گازی با دمای ۱۹۰ درجه و در فر برقی با دمای ۱۷۰ درجه و در توستر با دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه قرار دهید.

مرحله هفتم: پخت شیرینی در تابه

واشر تابه های دو طرفه را درآورید و روی درب آن دمکنی قرار دهید سپس تابه را چرب کنید و شیرینی ها را در ان بچینید و روی گاز شعله پخش کن قرار  دهید و بزارید شیرینی ها به مدت ۲۵ دقیقه بپزد.

فوت و فن های طرز تهیه شیرینی دانمارکی

  1. بهتر است روی شیرینی را حداقل دو بار رومال کنید چون بعد از پخت رنگ بهتری دارد.
  2. وانیلی که در تهیه این شیرینی استفاده می کنید اگر وانیل ترکی باشد بهتر است.
  3. بعداز پخت شیرینی ها را حتما از فر یا تابه خارج کنید تا خیلی خشک نشود.
  4. بهتر است قبل از گذاشتن شیرینی ها در تابه یا فر روی آن را با اسپری آب کمی آب پاشی کنید.