طرز تهیه کیک قاشقی ساده و سریع بدون فر با ماست مرحله به مرحله


کیک قاشقی یکی از کیک هایی است که نیازی به فر ندارد و به سادگی قابل تهیه است. یکی از مزیت های این کیک این است که در زمان کمی قابل تهیه است و می توانید از آن برای وعده های عصرانه و صبحانه خود نیز استفاده کنید. از این کیک برای تغذیه مدرسه کودکان نیز می توانید استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه کیک قاشقی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
شکر ۱/۲ لیوان
ماست یا شیر ۱/۲ لیوان
آرد ۱ لیوان
گلاب ۳ ق غذا خوری
بکینگ پودر ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه کیک قاشقی

مرحله اول: تهیه مواد مایع

ابتدا تخم مرغ را شکسته و در یک کاسه بریزید و به آن وانیل را اضافه کنید و مقداری با دور تند همزن برقی هم بزنید تا ترکیب شوند. در ادامه شکر و ماست را همراه گلاب به مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

مرحله دوم: اضافه کردن آرد

آرد را الک کرده و در یک کاسه بریزید سپس به آن بکینگ پودر را اضافه کرده و هم بزنید. در ادامه این ترکیب را در چند مرحله به مواد مایع اضافه کنید و با قاشق مواد را هم بزنید تا به خوبی یکدست و مخلوط شوند. اگر خمیر تهیه شده مقداری سفت بود چند قاشق دیگر ماست یا شیر اضافه کنید و اگر شل بود مقداری آرد الک شده بیفزایید.

مرحله سوم: پخت کیک در تابه

در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن مقداری گرم شود سپس با قاشق از مواد برداشته و در قابلمه بریزید تا یک طرف کیک طلایی شود و وقتی طلایی شد آن را برگردانده تا طرف دیگر نیز بپزد. بعد از پخت کیک ها را روی دستمال قرار داده تا روغن اضافی آن جدا شود سپس می توانید با موادا دلخواه مانن شکلات و خامه ان را تزیین و نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه کیک قاشقی

  1. شعله گاز حتما باید کم باشد تا دور کیک ها نسوزد و کیک ها مغز پخت شوند.
  2. برای تهیه این بهتر است برای ریختن مواد کیک در تابه از یک قاشق بزرگ مانند قاشق سوپ خوری استفاده شود.
  3. شما می توانید در تهیه این کیک در هنگام الک کردن آرد مقداری پودر کاکائو نیز الک کنید تا یک کیک قاشقی کاکائویی داشته باشید.
  4. برای تزیین روی این کیک از مقداری کنجد یا پودر قند الک شده نیز می توانید استفاده کنید.