طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ساده خانگی به صورت سرخ شده مجلسی و لذیذ


زرشک پلو با مرغ یک غذای ایرانی و سنتی است که تقریبا همه پسند است. در تهیه این غذا از مرغ و آب آن در وسط برنج استفاده می شود که روی آن را با زعفران و زرشک تزیین می کنند. زرشک پلو با مرغ قطعا بهترین و خوشمزه ترین غذایی است که می توانید با مرغ تهیه کنید. از این غذای مجلسی همچنین می تواندی در مهمانی های خود نیز بهره ببرید. امروز در کولاک طرز تهیه زرشک پلو با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج ۲ پیمانه
مرغ ۱/۲ عدد
پیاز ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
زرشک ۳ ق غذا خوری
زعفران ۲ ق غذا خوری
سیر ۲ حبه
روغن به میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبه و پودر پابریکا به میزان لازم

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

برنج را پاک کنید و با آب بشورید سپس با دو برابر برنجی که پیمانه زده اید آب در برنج بریزید و مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید و بزارید خیس بخورد. مرغ را نیز پاک کنید و بشورید سپس آب آن را بگیرید. پیاز را نیز پوست کنید و خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

مرغ را در یک قابلمه همراه کمی آب و یک عدد پیاز قرار دهید تا نیم پز شود سپس آن را از قابلمه خارج کنید و آب دارای کف را از آن جدا کنید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید سپس پیاز های خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا تفت داده شود. مرغ را به قابلمه اضافه کنید و با پیاز تفت دهید در ادامه ادویه های گفته شده را اضافه کنید و نمک را نیز بیفزایید. بعد از مدتی رب را نیز به قابلمه اضافه کنید و مقداری آب نیز بیفزایید و بزارید مرغ بپزد.

مرحله سوم: دم کشیدن برنج

در یک قابلمه برنج خیس خورده را همراه آب و نمک آن اضافه کنید و آن را روی گاز قرار دهید و بزارید برنج بجوشد و آب آن کشیده شود. در ادامه مقداری روغن به برنج اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید تا دم بکشد. شما می توانید بعد از اینکه آب برنج خشک شد آن آبکش کرده و با آب سرد بشورید و دوباره در قابلمه قرار داده و دمکنی را نیز روی آن بزارید تا دم بکشد.

مرحله چهارم: تهیه زرشک پلو با مرغ

بعد از اینکه مرغ پخت می توانید مرغ را از آب آن جدا کنید و به طور جداگانه سرو کنید یا می توانید برنج را در ظرف سرو بریزید و روی آن آب مرغ و مرغ قرار دهید سپس دوباره یک لایه برنج بریزید و در ادامه مقداری برنج را با زعفران ترکیب کنید و زرشک نیز به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. از مواد ترکیب شده روی برنج بریزید و تزیین کنید سپس نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

  1. می توانید در هنگام پخت مرغ مقداری زعفران نیز به آن اضافه کنید تا خوش عطر تر شود.
  2. برای سرو مرغ می توانید آن را به حال صورت پخته سرو کنید یا می توانید مقداری با روغن مرغ را بعد از پخت سرخ کنید.
  3. برای طعم دار شدن می توانید از چوب دارچین در هنگام پخت مرغ نیز استفاده کنید.