طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و تخم مرغ مجلسی و خوشمزه و ساده با سس مخصوص


سالاد الویه یکی از انواع سالاد های خوشمزه است که مواد اصلی آن سیب زمینی پخته، سس مایونز است و همراه کالباس، مرغ ریش ریش شده یا سوسیس تهیه می شود. این سالاد را می توانید قبل از سرو کمی در یخچال قرار دهید سپس سرو کنید چون این سالاد وقتی خنک می شود خوشمزه تر می شود. در مراسم ها و جشن ها می توانید این سالاد را تهیه و برای پذیرایی استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه سالاد الویه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی ۴ عدد متوسط
سینه مرغ ۱ عدد
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
خیار شور ۵ عدد
پیاز ۱ عدد
سس مایونز ۷ ق غذا خوری
ماست ۳ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پودر پابریکا به میزان لازم

طرز تهیه سالاد الویه

مرحله اول: پختن مرغ

مرغ را در یک قابلمه که آب ریخته اید بریزید و روی گاز قرار دهید سپس پیاز را پوست کنید و خرد کنید سپس همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کنید. در ادامه باید صبر کنید و وقتی کف روی قابلمه ایجاد شد آب مرغ را یکبار عوض کنید این کار باعث می شود تا میکروب ها مرغ جدا شود. و دوباره آب در قابلمه بریزید و بزارید مرغ با نخود فرنگی بپزد.

مرحله دوم: رنده کردن مواد

تخم مرغ را نیز در مقداری آب بریزید و روی گاز قرار دهید تا تخم مرغ ها آب پز شود. سپس سیب زمینی را نیز با مقداری آب روی گاز قرار دهید تا بپزد. تخم مرغ های پخته شده را از پوست جدا کنید و با رنده ریز کنید. سیب زمینی ها را پوست کنید و در یک قابلمه بریزید و با گوشکوب له کنید. مرغ پخته شده را نیز ریش ریش کنید.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد

خیار شور را با کمی آب بشورید و با چاقو خرد کنید. سیب زمینی له شده را در یک قابلمه بریزید سپس مرغ و نخود فرنگی را نیز به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. تخم مرغ رنده شده را نیز اضافه کنید. خیار شور را همراه سس در یک ظرف بریزید و ترکیب کنید سپس به مواد دیگر اضافه کنید. ماست را نیز اضافه کرده و هم بزنید. نمک و ادویه های گفته شده را نیز اضافه کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سالاد الویه

  1. به جای مرغ می توانید از سوسیس که سرخ کرده اید یا کالباس خرد شده استفاده کنید.
  2. در دستور تهیه از هویج استفاده نشده است اما می توانید هویج را پوست کرده سپس رنده کنید و با مواد مخلوط کنید.
  3. برای خوش طعم شدن می توانید از مقداری جعفری و پیازچه خرد شده نیز همراه ترکیب خیارشور و سس استفاده کنید و به مواد دیگر اضافه کنید.
  4. از مقداری سس خردل یا خامه نیز برای خوشمزه شدن می توانید استفاده کنید.