طرز تهیه میرزا قاسمی با بادمجان کبابی رژیمی و مجلسی به روش رستورانی در خانه


میرزا قاسمی یکی از غذا های اصیل ایرانی است که در مناطق شمالی کشور بیشتر تهیه می شود و اصالت گیلانی دارد. میرزا قاسمی را می توان به دو روش تهیه کرد که در یکی از بادمجان کبابی استفاده می شود و در دیگری بادمجان را سرخ می کنند که روش اول سالم تر از روش دوم می باشد و به همین دلیل در این دستور از روش اول استفاده شده است. میرزا قاسمی را می توانید با نان تازه یا اگر در رژیم هستید بدون نان میل کنید. امروز در کولاک طرز تهیه میرزا قاسممی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بادمجان ۵ عدد
سیر ۳ حبه
گوجه ۳ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی

مرحله اول: کبابی کردن بادمجان

با استفاده از هیزم یک آتش درست کنید یا می توانید با استفاده از زغال و منقل نیز آتش درست کنید و هیچ کدام در دسترس نبود می توانید برای کبابی کردن بادمجان ها از شعله گاز نیز استفاده کنید. بادمجان ها را روی آتش یا گاز قرار دهید و صبر کنید تا تمام آن کبابی شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

بادمجان های کبابی را بزارید کمی خنک شود سپس یک دستکش دست کنید تا برای پوست کردن بادمجان ها دستتان سیاه نشود در ادامه بادمجان ها را پوست کنید و در یک قابلمه بریزید سپس با گوشکوب کمی له کنید. سیر را پوست کنید و با رنده خرد کنید. گوجه را نیز خرد کنید و با سیر در یک تابه بریزید و تفت دهید.

مرحله سوم: تهیه میرزا قاسمی

قابلمه ای که در آن بادمجان کبابی بود و له کردید را روی گاز قرار دید و شعله را روی حرارت ملایم بزارید. گوجه و سیر تفت داده شده را نیز اضافه کنید و کمی هم بزنید. رب گوجه را همراه نمک و ادویه اضافه کنید و هم بزنید. در آخر قبل از خاموش کردن شعله تخم مرغ ها را در قابلمه بشکنید و کمی هم بزنید سپس گاز را خاموش کنید.

فوت و فن های طرز تهیه میرزا قاسمی

  1. بادمجان ها را می توانید به جای له کردن با گوشکوب با کارد ساطوری کنید.
  2. در تهیه میرزا قاسمی می توانید از مقداری پیاز نیز استفاده کنید به این صورت که با گوجه و سیر تفت دهید و به مواد اضافه کنید.
  3. از سیر داغ نیز می توانید در تهیه میرزا قاسمی خود نیز استفاده کنید.