طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری با پودر کاکائو بدون شیر به روش کافی شاپی


کیک شکلاتی یکی از جذاب ترین و خوش طعم ترین کیک ها است. از این کیک می توانید در جشن ها و یا به عنوان عصرانه با چای میل کنید و لذت ببرید. با این روش می توانید یک کیک اسفنجی و ترد تهیه کنید و با گاناش یا شکلات یا مغزیجات تزیین کنید. با رعایت چند نکته می توانید یک کیک با بافتی خوب تهیه کنید. در تهیه این کیک از در ک پودرکاکائو برای طعم دار و شکلاتی رنگ شدن کیک استفاده می شود. امروز در کولاک طرز تهیه کیک شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد بزرگ
شکر ۱۵۰ گرم یا ۳/۴ پیمانه
وانیل ۱ ق چای خوری
روغن ۱۱۲ گرم یا ۱/۲ پیمانه
آب یا شیر ۱۱۸ گرم یا ۱/۲ پیمانه
آرد ۲۴۰ گرم یا ۲ پیمانه
پودر کاکائو ۱۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
گردو خرد شده ۷۵ گرم یا ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کیک شکلاتی

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

تخم مرغ را همراه شیر از یخچال خارج کنید تا کمی بماند و هم دمای محیط شود در ادامه گردو را نیز بشکنید و از پوسته آن جدا کنید. گردو ها را روی یک تخته قرار دهید و با کارد آن را خرد کنید. آرد را پیمانه بزنید و با الک در یک کاسه الک کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد مایع کیک

در یک کاسه تخم مرغ را بشکنید و با دور تند همزن به مدت ۴ دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ شود. شکر را در این مرحله همراه وانیل اضافه کنید و دوباره با همزن به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا یکدست و کشدار شود. روغن و شیر یا آب را نیز در این مرحله اضافه کنید و با دور کند کمی هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک و مایع

بکینگ پودر و پودرکاکائو را نیز در الک بریزید و در ظرفی که آرد ریختید آن ها را الک کنید. مواد آردی را با الک در چند مرحله و آرام به مواد مایع اضافه کنید و در هر مرحله با قاشق مواد را هم بزنید. قالب مورد نظر را چرب کنید و مواد تهیه شده را در آن بریزید سپس گردو های خرد شده را نیز روی کیک بپاشید.

مرحله چهارم: پخت کیک در فر

فر را از قبل روشن کنید سپس قالب را در فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید. اگر از فر برقی یا تستر استفاده می کنید دما باید روی ۱۶۰ درجه باشد و به مدت ۵۰ دقیقه بپزد. بعد از این مدت زمان کیک شما آماده است و می توانید آن را از فر خارج کنید و بعد از خنک شدن میل کنید.

مرحله پنجم: پخت کیک در تابه

بای این کار ابتدا با اید واشر های تابه دو طرفه را جدا کرد در ادامه یک شعله پخش کن روی گاز قرار دهید و حرارت را روی ملایم قرار دهید. تابه را چرب کنید و مواد کیک را مانند تهیه کیک در فر در تابه بریزید و مواد را را روی گاز قرار دهید و بزارید به مدت یک ساعت بپزد کیک شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه کیک شکلاتی

  1. اگر شیر در دسنرس نبود می توانید از ماست نیز استفاده کنید که کیک شما ترد تر می شود.
  2. بعد از قرار دادن کیک در فر تا ۳۰ دقیقه اول به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید چون باعث از دست رفتن پف کیک می شود.
  3. بعد از اضافه کردن مواد آردی به مواد مایع نباید با دور تند همزن هم بزنید چون بکینگ پودر خاصیت پف دهندگی خود را از دست می دهد.