طرز تهیه سس خردل خانگی مخصوص و حرفه ای مخصوص فلافل و سوخاری ها


 

سس خردل یکی از انواع سس هایی است که شما می توانید با غذا های مختلف سرو کنید. سس خردل را می توان با انواع ساندویچ ها، همبرگر، سوخاری و هات داگ میل کرد. طبیعت سس خردل گرم است ولی وقتی در آن از سرکه استفاده می شود تا کمی این طبع را خنثی می کند. در این دستور طرز تهیه سس خردل به دو روش و کامل گفته شده است و می توانید از هر دو استفاده کنید. در تهیه اصلی سس خردل از خامه استفاده می شود اما اگر شما دارای کلسترول هستید یا می خواهید سس سالمی داشته باشید می توانیداز روش دوم که بدون خامه است استفاده کنید. امروز در فودرز طرز تهیه سس خردل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

دانه خردل آسیاب شده ۲ ق غذا خوری
سرکه سفید ۲ ق غذا خوری
نمک ۱ ق چای خوری
شکر ۱ ق چای خوری
زردچوبه ۱ ق چای خوری
فلفل ۱ ق چای خوری
خامه صبجانه ۱۰۰ گرم یا ۱/۲ بسته

طرز تهیه سس خردل

مرحله اول: آسیاب کردن دانه خردل

دانه خردل را از عطاری ها تهیه کنید و در آسیاب بریزید تا پودر شود. پودر خردل را در یک کاسه بریزید و سرکه را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. زردچوبه و فلفل را نیز اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن مواد دیگر

نمک و شکر را نیز به کاسه بیفزایید و هم بزنید در ادامه خامه صبحانه را نیز با دیگر مواد ترکیب کنید و خوب هم بزنید به همین سادگی سس خردل شما آماده است و می توانید آن را با انواع فست فود و غذا ها ترکیب کنید.

روش دوم طرز تهیه شش خردل

مرحله اول: ترکیب کردن مواد لازم

مانند مرحله اول روش اول طرز تهیه سس خردل ابتدا دانه خردل را آسیاب کنید سپس تمام مواد دیگر را به مانند بالا به جز خامه صبحانه با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. تنها تفاوت این روش با روش اول در این است که در آن از خامه استفاده نمی شود. به همین ترتیب با این روش نیز می توانید سس خردل بدون خامه تهیه کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سس خردل

  1. مدت ماندگاری سس خردل در روش اول ۳ تا ۶ ماه است اما در روش دوم به خاطر استفاده از خامه یک هفته تا ۱۰ روز در یخچال دارای نگه داری است.
  2. در تهیه این سس می توانید برای اینکه کمی طبع گرم آن کم تر شود مقداری روغن بادام نیز اضافه کنید.
  3. اگر سرکه سفید در دسترس ندارید می توانید از سرکه قرمز نیز استفاده کنید.