طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام ترد و خوشمزه و پفکی برای 4 نفر


کوکو سیب زمینی یک از انواع کوکو ها است که به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو می شود. کوکو سیب زمینی را می توان به دو روش تهیه کرد که یکی تهیه آن با سیب زمینی رنده و خام است و دیگری با سیب زمینی پخته و له شده است که در این دستور طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام قرار گرفته شده است. وقتی کوکو سیب زمینی را به طور خام استفاده کنید کمتر روغن به خود جذب می کند و به همین دلیل روش سالم تری است. با این روش شما یک کوکوی سیب زمینی ترد و نازک جذاب دارید. امروز در کولاک طرز تهیه کوکو سیب زمینی را به شما اموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی ۵ عدد متوسط
پیاز ۲ عدد متوسط
تخم مرغ ۲ عدد
بکینگ پودر نوک قاشق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

مرحله اول: تهیه سیب زمینی

سیب زمینی را پوست کنید سپس با آب بشورید تا گل آن گرفته شود و با رنده ریز کنید سپس در یک کاسه بریزید. پیاز را نیز با چاقو پوست کنید و رنده کنید و در ادامه آب آن را بگیرید و پیاز را در کاسه بریزید. تخم مرغ ها را نیز بشکنید و به کاسه اضافه کنید. مواد را با قاشق خوب هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله دوم: اضافه کردن ادویه

نمک را به مواد اضافه کنید در ادامه فلفل را همراه زردچوبه و آویشن به مواد ترکیب شده اضافه کنید و دوباره هم بزنید. اضافه کردن بکینگ پودر اختیاری است ولی اگر می خواهید کوک سیب زمینی شما ترد تر شود بهتر است مقداری بکینگ پودر به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن کوکو ها

در یک تابه روغن بریزید و تابه را روی گاز قرار دهید. گاز را روشن کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید وقتی روغن داغ شد از مواد کوکو به اندازه یک قاشق بردارید و در تابه به شکل بیضی و به اندازه کوکو در تابه بریزید. بعد از اینکه یک طرف آن پخت آن را با قاشق برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود. وقتی تمام کوکو ها سرخ شد آن را در ظرف سرو بریزید و می توانید با با خیار شور و گوجه و نان تازه میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه کوکو سیب زمینی

  1. اگر مواد کوکو خیلی شل بود می توانید مقداری آرد نیز به مواد اضافه کنید تا مقداری سفت شود.
  2. اگر از آویشن خوشتان نمی آید به جای آویشن می توانید از پودر نعنا نیز در تهیه کوکو سیب زمینی استفاده کنید.
  3. برای تهیه کوکو سیب زمینی می توانید از مقداری جعفری تازه خرد شده نیز استفاده کنید.