طرز تهیه قارچ پلو با مرغ خیلی ساده و راحت برای شام و نهار


قارچ پلو یکی از پلو های لذیذ است که اگر شما از طعم قارچ خوشتان می آید حتما باید آن را امتحان کنید. از خواص قارچ می توان به خواص ضد پیری، شادابی پوست و مو، کمک به سوزاندن کلسترول و… اشاره کرد. قارچ پلو را می توان با گوشت چرخ کرده، گوشت قلقلی، مرغ و… تهیه کرد. امروز در کولاک طرز تهیه قارچ پلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج ۳ پیمانه
سینه مرغ ۱ عدد کامل
پیاز ۱ عدد
قارچ ۳۰۰ گرم
رب گوجه ۲ ق غذا خوری
زرشک ۲ ق غذا خوری
کره و زعفران به میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر و پابریکا به مقدار لازم

طرز تهیه قارچ پلو

مرحله اول: تهیه مواد قارچ پلو

برنج را پاک کرده و با مقدرای آب بزارید خیس بخورد. ابتدا پیاز را پوست کرده و خرد کنید.در یک تابه روغن بریزید و پیاز ها را در آن ریخته و تفت دهید تا سبک و طلایی شود. زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و مقداری تفت دهید. در ادامه مرغ را مکعبی برش زده و به پیاز اضافه کنید. و وقتی که مرغ مقداری تفت خورد و کمی رنگ آن تغییر کرد ادویه ها را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: تفت دادن قارچ

قارچ را با آب شسته و اسلایسی خرد کنید. در ادامه قارچ را نیز به مواد تفت خورده اضافه کنید و وقتی آب قارچ کشیده شد رب را به آن اضافه کنید و هم بزنید. و در ادامه زرشک را به مواد اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی گاز بردارید.

مرحله سوم: آبکش کردن برنج

برنج خیس خورده را روی گاز قرار دهید و صبر کنید تا بپزد و آب آن کشیده شود سپس آن را آبکش کنید. اگر می خواهید ته دیگ داشته باشید می توانید نان یا مقداری سیب زمینی خرد شده را ته قابلمه قرار دهید سپس یک لایه برنج بریزید. در ادامه یک لایه روی برنج از مواد قارچی بریزید سپس دوباره برنج بریزید و این کا را تا جایی که برنج و مواد قارچی تمام شود ادامه دهید سپس بزارید برنج دم بکشد.

فوت و فن های طرز تهیه قارچ پلو

  1. برای اینکه رنگ قارچ در حین پخت تغییر نکند می توانید بعد از اضافه کردن قارچ مقدرای آبلیمو نیز به مواد اضافه کنید.
  2. برای دم کردن برنج بهتر است از یک دمکنی روی درب قابلمه استفاده کنید.
  3. به جای رب گوجه می توانید چند عدد گوجه را با گوشکوب برقی یا مخلوط کن پوره کرده و به جای رب استفاده کنید.