طرز تهیه قارچ سوخاری رستورانی با پودر سوخاری بدون ماست در خانه


قارچ سوخاری یکی از پیش غذا هایی است که شما می توانید از آن به عنوان دورچین غذاهای خود نیز استفاده کنید. طعم قارچ وقتی سوخاری می شود واقعا لذیذ است و باید حتما امتحان کرد. از خواص قارچ می توان به تقویت حافظه، جلوگیری از کم خونی، کاهش فشار خون و… اشاره کرد همچنین قارچ دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که برای بدن لازم است. قارچ سوخاری را بعد از تهیه می توانید با انواع سس ها از جمله سس سیر و کچاپ میل کنید. امروز در کولاک طرز تهیه قارچ سوخاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

قارچ بزرگ ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سوخاری ۱/۵ لیوان
آرد کمی کمتر از ۱ لیوان
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه قارچ سوخاری

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

ته قارچ را کمی بگیرید و با آب قارچ ها را بشورید سپس روی یک دستمال بریزید تا خشک شوند. آرد را در یک کاسه بریزید سپس آرد سوخاری را نیز در یک کاسه دیگر بریزید در ادامه تخم مرغ را نیز در کاسه دیگر بشکنید. در داخل آرد سوخاری و تخم مرغ ها کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و هم بزنید.

مرحله دوم: آغشته کردن قارچ ها به مواد

قارچ ها را ابتدا به آرد آغشته کنید سپس به تخم مرغ آغشته کنید می توانید یک بار این کار را انجام دهید اما اگر دو بار این کار را انجام دهید قارچ سوخاری بهتری خواهید داشت.

مرحله سوم: سرخ کردن قارچ ها

در ادامه قارچ ها را به آرد سوخاری آغشته کنید و در یک قابلمه کوچک به قدری روغن بریزید تا قارچ ها در آن شناور باشد و وقتی روغن داغ شد قارچ ها را اضافه کنید و تمام آن را سرخ کنید قارچ سوخاری شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه قارچ سوخاری

  1. از مقداری آویشن نیز در هنگام ترکیب کردن تخم مرغ با ادویه گفته شده می توانید استفاده کنید.
  2. اگر می خواهید قارچ سوخاری شما سفت تر باشد می توایند بعد از آغشته کردن قارچ به آرد آن را مقداری در آب سرد قرار دهید و دوباره در آرد قرار دهید و این کار را دو تا سه بار انجام دهید سپس به تخم مرغ آغشته کنید.
  3. در تهیه قارچ سوخاری بهتر است از قارچ با اندازه های بزرگ استفاده کنید چون هم کار با آن ها آسان تر است و هم قارچ های بزرگ کمتر خرد و له می شوند.