طرز تهیه سوپ شیر ساده با قارچ و جو پرک و خامه لذیذ و مجلسی برای 6 نفر


سوپ شیر یکی از سوپ های فوق مقوی است و این مقوی بودن بخاطر استفاده از قارچ و شیر در این سوپ است. طعم این سوپ بینظیر است و وقتی مقداری خامه با این سوپ ترکیب شود فوق العاده تر می شود. در این دستور مقدار های گفته شده برای ۶ الی ۸ نفر است و شما می توانید با توجه به تعداد افراد مواد را کم یا زیاد کنید. مدت زمان لازم برای پخت این سوپ یک ساعت است امروز در کولاک طرز تهیه سوپ شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

قارچ ۲۰۰ گرم
هویج ۱ عدد نسبتا درشت
کره ۵۰ گرم
آرد سفید ۱ ق غذا خوری
شیر ۴ لیوان
جو پرک ۱ لیوان
سینه مرغ ۱ عدد
خامه ۱ ق غذا خوری
جعفری خرد شده ۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

طرز تهیه سوپ شیر

مرحله اول: تفت دادن مواد لازم

مرغ را همراه کمی نمک و آب روی گاز قرار دهید تا بپزد. در یک تابه کره را بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کره ذوب شود سپس قارچ ها را بشورید و خرد کنید سپس به کره اضافه کنید و تفت دهید. هویج را رنده کنید و با قارچ تفت دهید و نمک و ادویه را به آن بیفزایید.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد لازم

کمی آب به مواد تفت داده شده اضافه کنید و درب ظرف را ببندید و بزارید برای چند دقیقه مواد بپزد. جو پرک را با مقداری آب خیس کنید و به مواد سوپ اضافه کنید و دوباره درب قابلمه را ببندید. در یک تابه کره بریرزید و آرد را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت سوپ

آرد را تفت دهید تا خامی آن گرفته شود سپس شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید وقتی کمی شیر گرم شد آن را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید. مرغ را ریش ریش کنید و همراه خامه به سوپ اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و بزارید به مدت ۳۰ دقیقه سوپ بپزد. ۱۰ دقیقه مانده به خاموش کردن گاز جعفری خرد شده را به سوپ اضافه کنید و بعد از ۱۰ دقیقه گاز را خاموش کنید و سوپ را میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سوپ شیر

  1. خامه قابل حذف است و اگر می خواهید سوپ رژیمی و سالم تر داشته باشید می توانید از خامه استفاده نکنید.
  2. اگر گیاهخوار هستید می توانید از مرغ در تهیه این سوپ استفاده نکنید.
  3. برای طعم دهید بیشتر به سوپ می توانید از پودر سیر یا پابریکا نیز استفاده کنید.