طرز تهیه کیک گردو ساده و فوری بدون ماست و شیر در فر و قابلمه


کیک گردو یکی از انواع کیک های خوشمزه محسوب می شود که چون در تهیه آن از گردو استفاده می شود بسیار مقوی تر نسبت به کیک های دیگر است. بافت این کیک ترد و پنبه ای است و می توانید با چای میل کنید. کیک گردو را با هویج و دارچین نیز مخلوط می کنند همچنین این کیک را می توان با سیب نیز ترکیب کرد و یک طعم جذاب تهیه کرد. از خواص گردو می توان به کاهش ریسک دیابت و کلسترول اشاره کرد همچنین گردو باعث تقویت حافظه نیز می شود. امروز در کولاک طرز تهیه کیک گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۶ عدد
آرد سفید قنادی ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
گردو آسیاب شده ۱ پیمانه
بکینگ پودر ۱ و ۱/۲ ق چای خوری
وانیل مایع ۱ ق چای خوری
کره ۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک گردو

مرحله اول: تهیه مواد مایع

کره و تخم مرغ را قبل از شروع به تهیه کیک از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود در ادامه کره را در یک کاسه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه با دور تند همزن هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. سپس تخم مرغ را در کاسه بشکنید و با دور تند همزن خوب هم بزنید تا یک ترکیب کاراملی و حجیم بدست آید.

مرحله دوم:

وانیل را به مواد مایع اضافه کنید و هم بزنید. آرد را در الک بریزید و سپس در یک کاسه بریزید در ادامه بکینگ پودر را با آن ترکیب کنید و مواد را طی دو مرحله به مواد مایع اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا ترکیب شوند. گردو آسیاب شده را اضافه کرده و دوباره با قاشق هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کیک گردو در فر

فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود سپس کیک را در قالبی که چرب کردید بریزید و در صورت سلیقه روی آن را کمی گردو خرد شده اضافه کنید و در فر به مدت ۵۰ دقیقه با  دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید.

مرحله چهارم:‌ پخت کیک در تابه

واشر های تابه دو طرفه را درآورید و یک دمکنی روی درب آن قرار دهید سپس تابه را چرب کنید و از مواد کیک در تابه بریزید و روی شعله یک شعله پخش کن قرار دهید و تابه را روی حرارت ملایم به مدت یک ساعت قرار دهید تا کیک بپزد.

فوت و فن های طرز تهیه کیک گردو

  1. بعد از اضافه کردن آرد به مواد مایع نباید خیلی هم بزیند چون خاصیت پف کنندگی بکینگ پودر از بین می رود.
  2. می توانید از مقداری دارچین برای طعم دار شدن کیک نیز استفاده کنید.
  3. اگر از تستر استفاده می کنید دما باید روی ۱۵۰ درجه باشد و کیک به مدت یک ساعت بپزد.