طرز تهیه ذرت مکزیکی ساده با کنسرو ذرت یا بلال مکزیکی و قارچ گام به گام


ذرت مکزیکی یکی از میان وعده ها و پیش غذا های بین المللی است که همان طور از نام آن مشخص است اولین بار در مکزیک تهیه شد. با مواد ساده می توانید یک ذرت مکزیکی خوشمزه تهیه کنید. در تهیه این پیش غذا از سس مایونز، پنیر پیتزا، قارچ و… تهیه می شود. ذرت مکزیکی را بهتر است داغ میل کنید تا پنیر پیتزای آن کش بیاید. امروز در کولاک طرز تهیه ذرت مکزیکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ذرت ۵۰۰ گرم
قارچ ۳۰۰ گرم
کره ۲۰ گرم
سس مایونز ۳ ق غذا خوری
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، فلفل پولبیبر و آویشن از هر کدام  ۱ ق چای خوری
آبلیمو ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مرحله اول: پختن ذرت

در یک قابلمه آب بریزید و روی گاز قرار می هیم تا آب جوش بیاید. ذرت را با چاقو از قسمت استخوانی آن جدا می کنیم و در یک ظرف می ریزیم سپس ذرت ها را در آب در حال جوش بریزید. به مدت نیم ساعت زمان دهید تا ذرت خوب بپزد. سپس گاز را خاموش کنید و بزایرد کمی ذرت سرد شود. سپس ذرت را در آبکش بریزید و با آب سرد کمی آن را بشورید و دوباره آبکشی کنید.

مرحله دوم: تفت دادن قارچ

قارچ ها را با آب بشورید و صبر کنید تا خشک شود سپس با چاقو قارچ ها را برش دهید. در یک قابلمه کره بریزید و روی حرارت بالا قرار دهید تا ذوب شود. قارچ را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید و تفت دهید. آبلیمورا به قارچ ها اضافه کنید علت استفاده از آبلیمو این است که با تفت دادن قارچ رنگ آن تغییر نکند.

مرحله سوم: اضافه کردن ذرت و ادویه ها

ذرت پخته شده را به تابه اضافه کنید و هم بزنید سپس سس مایونز و پنیر پیتزا را اضافه کنید. بعد از مدتی ادویه و نمک را نیز به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید. وقتی تمام مواد خوب ترکیب شد می توانید گاز را خاموش کنید و در ظرف سرو ذرت را بریزید و میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه ذرت مکزیکی

  1. از پودر پابریکا نیز می توانید همراه دیگر ادویه ها برای معطر تر شدن استفاده کنید.
  2. می توانید از ذرت مکزیکی کنسرو شده استفاده کنید که دیگر نیاز به پخت ذرت نیست.
  3. برای اینکه ذرت شما نرم تر شود در هنگام پخت مقداری شکر به آن اضافه کنید.
  4. برای اینکه ذرت مکزیکی شما بیشتر کش بیاید می توانید روی پنیر پیتزا را با آب کمی اسپری کنید ولی به هیچ وجه از پنیر یخ زده استفاده نکنید.