طرز تهیه شکلات پشمکی قالبی مخصوص شب یلدا گام به گام


شکلات پشمکی یکی از شکلات هایی است که درون آن دارای پشمک است و شما می توانید به شکل سبز و قرمز آن را تهیه کنید و به عنوان شکلات در سفره یلدایی خود استفاده کنید. شاید فکر کنید تهیه شکلات پشمکی بسیار سخت باشد ولی با چند قلم مواد به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. این شکلات در زمان کوتاهی قابل تهیه است و چالش خاصی در پیش نخواهید داشت. امروز در کولاک طرز تهیه شکلات پشمکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شکلات تخته ای سبز با طعم طالبی ۱۰۰ گرم
شکلات تخته ای قرمز با طعم آلبالو ۱۰۰ گرم
شکلات تلخ مقداری
پشمک به میزان لازم

طرز تهیه شکلات پشمکی

مرحله اول: ذوب کردن شکلات سبز

شکلات تخته ای سبز را در یک قابلمه بریزید و روی بخار کتری در حال جوش قرار دهید تا شکلات ذوب و بنماری شود.در ادامه با استفاده از قالب های دایره ای شکل که باید چرب کنید و با قلمو از مواد شکلات بردارید و در قالب بمالید سپس به مدت ۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

مرحله دوم: فشرده کردن پشمک

در ادامه دوباره از شکلات سبز با قلمو در قالب بمالید و دوباره به مدت ۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود در ادامه از پشمک بردارید و در قالب قرار دهید و با دست کمی فشرده کنید. در ادامه شکلات قرمز را نیز در قابلمه بریزید و روی بخار کتری قرار دهید و بنماری کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن شکلات قرمز و شکلات سیاه

از شکلات قرمز آب شده در قیف بریزید و روی پشمک ها را با آن بپوشانید. و به مدت ۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود سپس شکلات تلخ را ذوب کنید و به شکل اشک روی پشمک ها بریزد و پشمک ها را از قالب جدا کنید.

فوت و فن های طرز تهیه شکلات پشمکی

  1. شکلات سبز را حتما ۲ بار در قالب بزنید تا ضخیم شود و موقع درآوردن از قالب نشکند.
  2. برای تهیه این شکلات از قالب سیلیکونی باید استفاده کنید.
  3. می توانید بعد از تهیه کمی از رنگ زله سبز یا پودری را با مقدار خیلی کم آب ترکیب کنید و با قلمو روی قسمت سبز شکلات خط ایجاد کنید.
  4. اگر شکلات کمی سفت شد می توانید از مقداری روغن مایع استفاده کنید تا کمی روان شود.
  5. شما می توانید برای تهیه این شکلات از پشمک شکلاتی یا وانیلی یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید.