طرز تهیه کیک خرمالو بدون فر روی اجاق گاز ساده و راحت با پف زیاد


کیک خرمالو بدون فر یکی از کیک های خوشمزه و تقریبا پاییزی است که شما می توایند در فصل هایی که این میوه موجود است آن را تهیه و از خوردن آن همراه با چای لذت ببرید. از خواص خرمالو می توان به سلامت قلب، درمان سرماخوردگی، کاهش التهاب و… اشاره کرد. در این دستور تهیه این کیک بدون فر گفته شده است و اگر شما در خانه فر ندارید نیز می توانید به راحتی این کیک خوشمزه را تهیه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه کیک خرمالو بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۳عدد
شکر ۳/۴ لیوان
پوره خرمالو ۱ لیوان سر خالی
روغن مایع ۱/۲ لیوان
آرد ۲ لیوان
بکینگ پودر ۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک خرمالو بدون فر

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و با همزن برقی یا دست به قدری هم بزنید تا حجم آن دو برابر شود. شکر را به کاسه اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کرم رنگ و سبک شود. هر چقدر پفکی تر شود کیک شما هم بیشتر پف می کند و بافت ترد تری دارد.

مرحله دوم: پوره کردن خرمالو

خرمالو را با آب بشورید و پوست آن را جدا کنید سپس با گوشکوب برقی یا غذاساز آن را پوره کنید و به مواد اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید. در ادامه روغن را اضافه کنید و دوباره ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد خوب ترکیب شوند.

مرحله سوم: ترکیب کردن آرد و مواد مایع

آرد را در یک کاسه الک کنید و به آن بکینگ پودر را اضافه کنید و طی سه مرحله به مواد مایع اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله چهارم: پخت کیک در قابلمه

یک قابلمه را روی گاز قرار دهید تا به مدت نیم ساعت بماند و گرم شود. در ادامه قالب را چرب کنید از مواد کیک در قالب بریزید و در قابلمه قرار دهید. روی درب قابلمه یک دمکنی قرار دهید و آن را روی قابلمه قرار دهید. روی شعله گاز یک شعله پخش کن قرار دهید و بزارید کیک به آرامی بپزد.

فوت و فن های طرز تهیه کیک خرمالو

  1. برای خوش رنگ تر شدن کیک می توانید از مقدار کمی زعفران دم کرده نیز بعد از ترکیب کردن آرد با مواد استفاده کنید.
  2. شما می توانید این کیک را در فر نیز تهیه کنید برای این کار فر باید روی دمای ۱۸۰ درجه باشد و به مدت ۴۵ دقیقه تا ۵۰ دقیقه بپزد.
  3. در تهیه این کیک از مقداری گردو خرد شده بعد از ریختن مواد کیک در قالب نیز می توانید استفاده کنید.