طرز تهیه چیز کیک انار با بیسکویت پتی بور و پنیر ماسکارپونه بدون فر گام به گام


چیز کیک انار یکی از انواع چیز کیک هایی است که شما می توانید آن را برای یلدای خود تهیه کنید و از طعم خوب آن در طولانی ترین شب سال لذت ببرید. در تهیه این چیز کیک برای لایه زیرین از بیسکوییت و لایه میانی از پنیر خامه ای و سایر مواد و همچنین برای لایه رویی از ترکیب انار و ژله استفاده می شود. شکل این چیز کیک بسیار جذاب و مجلسی است و در مهمانی دیگر خود به جز شب یلدا نیز می توانید از آن استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه چیز کیک انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
خامه قنادی ۲۰۰ گرم
بیسکوییت ۲۵۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۲ و ۱/۲ ق غذا خوری
ژله انار ۱ بسته
دانه های انار به میزان دلخواه
وانیل ۱/۸ ق چای خوری

طرز تهیه چیز کیک انار

مرحله اول: پودر کردن بیسکوییت و ترکیب آن با کره

ابتدا بیسکوییت ها را با دست خرد کنید سپس در غذاساز بریزید تا پودر و یکدست شود. کره را نیز به مخلوط کن یا غذاساز اضافه کنید تا خوب ترکیب شوند. اگر غذاساز در دسترس نبود می توانید بیسکوییت ها را در یک کیسه بریزید و با گوشکوب پودر کنید سپس در یک کاسه ریخته و کره ذوب شده را اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید.

مرحله دوم: ریختن بیسکوییت در قالب کمربندی

قالب کمربندی را در یک سطح قرار دهید و زیر آن کاغذ روغنی قرار دهید سپس از مواد ترکیب شده در قالب بریزید و با ته لیوان یا گوشکوب خوب مواد را فشرده و صاف کنید در ادامه قالب را در به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شود.

مرحله سوم: تهیه قسمت سفید رنگ

در این مرحله ژلاتین را در ۱/۲ پیمانه آب سرد بریزید و کنار بزارید تا حل و اسفنجی شود سپس روی بخار کتری بنماری کنید و بزارید خنک شود. خامه قنادی و پنیر خامه را در یک کاسه بریزید و با همزن هم بزنید سپس وانیل و ژلاتین خنک و حل شده را اضافه کرده و هم بزنید سپس روی قسمت بیسکوییتی بریزید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: اضافه کردن انار و ژله

انار ها را پوست کنید و دانه کنید و در یک ظرف بریزید. سپس پودر ژله را در یک کاسه بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید و هم بزنید سپس یک لیوان آب سرد اضافه کنیدو روی بخار کتری آن را بنماری کنید. ژله خنک شده را روی قسمت سفید رنگ بریزید و دانه های انار را نیز اضافه کنید و به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه چیز کیک انار

  1. اگر خامه قنادی در دسترس نبود می توانید از خامه صبحانه به همراه مقداری شکر استفاده کنید.
  2. اگر قالب کمربندی نداشتید می توانید از یک ظرف پیرکس نیز استفاده کنید.
  3. بعد از خارج کردن از یخچال به آرامی قالب را از آن جدا کنید و برش بزنید.