طرز تهیه چوکو لاوا فوق العاده ساده با دستور دقیق گام به گام


چوکو لاوا یکی از دسر های شکلاتی خوشمزه و ساده است که شما می توانید آن را در زمان کوتاهی در خانه تهیه کنید و در مهمانی های خود از آن استفاده کنید. چوکو لاوا را می توانید در قالب دلخواه و به شکل های مختلف تهیه کنید. طعم و بافت این دسر بسیار متنوع و خاص است. از این دسر به عنوان یک صبحانه خوشمزه و جذاب برای کودکان نیز می توان استفاده کرد. امروز در کولاک طرز تهیه چوکو لاوا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر ۳ لیوان
شکلات تخته ای ۳۰۰ گرم
بیسکوییت پتی بور ۲ بسته
کره ۵۰ گرم

طرز تهیه چوکو لاوا

مرحله اول: پودر کردن بیسکوییت ها

ابتدا بیسکوییت های پتی بور را در یک کیسه فریزر بریزید و با گوشکوب آن را پودر کنید و سپس قسمت های درشت را جدا کنید و دوباره پودر کنید یا می توانید آن را از صافی رد کنید تا قسمت های درشت جدا شود. برای این کار می توانید از غذاساز نیز استفاده کنید تا بیسکوییت ها یکدست پودر شوند.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد لازم و هم زدن مواد

شیر را در یک قابلمه بریزید سپس به آن کره را اضافه کنید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید سپس شکلات تخته ای را در یک قابلمه بریزید و روی بخار کتری قرار دهید تا ذوب شود سپس به شیر اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن بیسکوییت های پودر شده

بعد از مدتی بیسکوییت را نیز اضافه کنید و وقتی مواد خوب ترکیب شدند از روی گاز قابلمه را بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود سپس در قالب موردنظر یک کیسه پهن کنید و مواد را بریزید و به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت و آماده شود سپس از قالب خارج کنید و روی آن را با پودر کاکائو الک شده و توت فرنگی تزیین کنید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه چوکو لاوا

  1. به جای کیسه فریزر برای قرار دادن در قالب می توانید قابل را مقداری چرب کنید.
  2. برای ترکیب کردن مواد نباید شیر به جوش بیاید و همین که گرم باشد تا مواد ترکیب شوند کافی است.
  3. برای تهیه این دسر می توانید از شکلات تخته ای تلخ استفاده کنید که در این صورت چوکو لاوای شما تلخ می شود.
  4. بعد از ریختن مواد در قالب ابتدا صبر کنید تا خنک شود سپس در یخچال قرار دهید.