طرز تهیه مارشمالو شب یلدا (شکل هندوانه) با گلوکز و ژله گام به گام


مارشمالو شب یلدا که اکثرا به شکل هندوانه تهیه می شود یکی از تنقلات محبوب و مورد استفاده در بلند ترین شب سال است. این مارشمالو به راحتی و آسانی قابل تهیه در منزل است و یک روش سالم برای تهیه مارشمالو محسوب می شود. در تهیه این مارشمالو از رنگ خوراکی و هیچ اسانسی استفاده نمی شود و به جای آن از ژله استفاده شده است. بافت این مارشمالو پفکی و بسیار جذاب است. امروز در کولاک طرز تهیه مارشمالو شب یلدا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ژله انار ۱ بسته
ژله کیوی ۱ بسته
گلوکز ۲ ق غذا خوری
پودر نارگیل به میزان لازم
آب ۲/۳ لیوان

طرز تهیه مارشمالو شب یلدا

مرحله اول: بنماری کردن ژله انار

ژله انار را در یک کاسه بریزید و به آن ۱/۳ پیمانه آب سرد اضافه کنید. کاسه را روی بخار کتری یا سماور قرار دهید تا ژله در آب به روش بنماری کاملا حل شود مدت زمان لازم برای این فرآیند ده دقیقه است.

مرحله دوم: هم زدن مواد مارشمالو با همزن

وقتی کاملا حل شد ۱ ق غذا خوری گلوکز را اضافه کنید و وقتی حل شد از روی کتری بردارید. با دور تند همزن مواد را به قدری بزنید تا حالت پفکی پیدا کند تقریبا حدود ۷ دقیقه طول می کشد تا حالت پفکی پیدا کند.

مرحله سوم: اضافه کردن لایه دوم

در کف یک ظرف پلاستیکی یا قالب سیلیکونی مقداری پودر نارگیل بریزید و از مواد تهیه شده در قالب بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. در این حین ژله سبز رنگ را مانند ژله انار تهیه کنید و روی لایه اول بریزید و به دو ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: اماده شدن مارشمالو هندوانه

در این مرحله بعد از گذشت دو ساعت قالب را از یخچال درآورید و یک چاقو را چرب کنید و دور قالب ببرید و به آرامی مارشمالو را از قالب جدا کنید و با چاقو برش دهید سپس در پودر نارگیل بغتانید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه مارشمالو شب یلدا

  1. به جای گلوکز می توانید از همان مقدار عسل نیز استفاده کنید.
  2. در هنگام هم زدن مواد زیاد هم نزنید و وقتی پفکی شد کافی است چون بیشتر هم زدن آن باعث سفت شدن مارشمالو ها می شود.
  3. به جای نارگیل می توانید از آرد یا پودر قند نیز برای آغشته کردن مارشمالو ها استفاده کنید.
  4. بعد از تهیه این مارشمالو می توانید روی آن را با دراژه شکلاتی تزیین کنید.