طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی چند رنگ با بستنی شیک و ساده گام به گام


ژله هندوانه لیوانی یکی از ژله های مخصوص شب یلدا است که شما می توانید آن را تهیه و در طولانی ترین شب سال از آن استفاده کنید. این ژله از سه لایه قرمز، سفید و سبز تهیه می شود که در آخر ژله شما شبیه به هندوانه خواهد شد. امروز در کولاک طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ژله انار ۱ بسته
ژله آلوورا ۱/۲ بسته
ژله کیوی یا سیب ترش ۱ بسته
بستنی وانیلی ۲ تا ۳ ق غذا خوری
آب جوش ۴ لیوان
لیوان های مخصوص ژله به میزان لازم
دراژه شکلاتی به میزان دلخواه

طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی

مرحله اول: تهیه ژله انار

ابتدا پودر ژله انار ار از بسته خارج کنید و در یک کاسه بریزید سپس ۱/۵ لیوان آب جوش به کاسه اضافه کنید و هم بزنید و ظرف را روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا بنماری شود و ذرات ژله خوب حل شود.

مرحله دوم: اضافه کردن قسمت سفید رنگ ژله هندوانه

در این مرحله در لیوان های مخصوص تهیه ژله به اندازه نصف هر ظرف از ژله قرمز رنگ بریزید و آن را در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. در این حین پودر آلوورا را نصف کرده در یک کاسه بریزید و مانند تهیه ژله انار آن را نیز تهیه کنید با این تفاوت که ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و بزارید کمی خنک شود سپس بستنی وانیلی را که باید از قبل از یخچال خارج کرده باشید تا نرم شده باشد به ژله اضافه کیند و هم بزنید و در ادامه به روی ژله انار نیم بند شده اضافه کنید و آن را نیز در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود.

مرحله سوم: آماده شدن ژله هندوانه

در این مرحله ژله سبز رنگ را نیز مانند ژله انار تهیه کنید و بزارید کمی خنک شود سپس به روی قسمت سفید رنگ اضافه کنید و ژله را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله شما آماده شود. بعد از تهیه ژله دراژه ها را روی هر کدام از ژله ها بریزید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی

  1. به جای ژله انار از هر ژله ای که رنگ قرمز ی دارد مانند آلبالو و… نیز می توانید استفاده کنید.
  2. دراژه شکلاتی قابل حذف است اما از آن به عنوان تزیین ژله می توان استفاده کرد.
  3. توجه داشته باشید که لایه ها باید نیم بند باشد سپس لایه دیگر را اضافه کنید چون در غیر این صورت لایه ها به هم نمیچسبند.