چگونه رژیم کتوژنیک خود را از Blah به فوق العاده تبدیل کنیم

در رژیم کتوژنیک مصرف مواد غذایی با کربوهیدرات خالص بسیار مهم است. مواد مغذی مورد موجود در شیر از بدن مادر تامین می شوند، به همین دلیل در دوران شیردهی باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کند و هیچ محدودیت غذایی توصیه نمی شود. اگر با تغذیه انحصاری با شیر مادر آشنایی دارید، پس میدانید که کودک به مدت شش ماه نیاز به تغذیه دیگری غیر از شیر مادر ندارد. پس از اتمام کار روی فیلم، کاوشال به سختی از شخصیت فاصله گرفت و شروع به لکنت زبان در زندگی واقعی کرد. زمانی که شما در دوره رژیم کتو هستید، کربوهیدرات کمتری را مصرف می نمایید.

رژیم کتوژنیک – خیلی ساده حتی کودکان شما هم می توانند این کار را انجام دهند«تیم رژیم کتوژنیک» در بیمارستان جانز هاپکینز، این رژیم را با حذفِ هدفِ اصلیاش که همانا کاهش وزن است و همچنین با برقراریِ مداوم و نامحدودِ مرحلهٔ القاء (آغازین) آن، و بهویژه تشویق به مصرفِ بیشتر چربی، تعدیل کردند. پس از ثبت رژیم توسط ایشان کارشناسان تیم سلامتی من با ایشان تماس گرفته و اطلاعات دقیق ایشان از جمله سوابق بیماری، سوابق مصرف دارو، حساسیت غذایی، میزان فعالیت بدنی، قد، وزن و یاد آمد غذایی را دریافت و ثبت کرده اند. برنامه لاغری رژیم کتوژنیک ایشان به شرح زیر است. این چالش برای افراد مختلف متفاوت است، اما در هنگام شیردهی نیاز به کالری، بیشتر است.

بهعنوان مثال، برخی از کاربران در انجمنهای آنلاین میگویند که میتوانند در حین شیردهی تا زمانی که کالری دریافتی خود را بالا نگه داشتهاند و مایعات زیادی مینوشند، تحت رژیم کتو بمانند. رژیم کتوژنیک هدفمند: پیرو این نوع برنامه لاغری کتوژنیک در روزهایی که فعالیت زیادی داشته اید، می توانید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. این رژیم سرشار از غلات کامل، روغنهای سالم مانند روغن زیتون، ماهی، صدف و مقدار زیادی میوه و سبزیجات است. بسیاری از افراد میتوانند تشنجهایشان را با مصرف دارو و با موفقیت کامل، کنترل کنند. محققان بر این باورند که این نوع میگرن، در نتیجهٔ گرفتگی سرخرگ قاعدهای یا سرخرگی که خون را به ساقهٔ مغز میرساند، ایجاد میشود. کتواسیدوز با سطوح بالای کتون و تغییرات در گازهای خون مشخص میشود که خون را بیش از رژیم کتوژنیک برای کودکان حد اسیدی میکند. Th​is ᠎post w as c​reated by GSA  Con te᠎nt  G en᠎erator Demoversion !

در این روش از رژیم چربی ها در کبد تبدبل کتون شده و به این طریق سبب کاهش قند خون و سطح انسولین می شود و این عمل به همراه افزایش کتون ها مزایای فراوانی برای سلامتی ایجاد می کند. او کسی بود که ۲ روش فراموششده قدیمی را در درمان صرع کودکان احیا نمود: اول استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک در درمان صرع کودکان و دوم استفاده از روش جراحی نیمکرهبرداری در موارد شدید و مقاومبهدرمان صرع که به هیچ دارویی پاسخ نمیدهد. با روش «تحلیل با قصد درمان» طراحی شد و نتایجش در ۱۹۹۸ میلادی منتشر گشت و سپس با یک گزارش دیگر در سال ۲۰۰۱ پیگیری شد. این رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پرچرب برای وارد شدن به حالت کتوزیس طراحی شده است.

برنامه رژیم کتوژنیک استانداردرژیم مدیترانهای بر اساس رژیم غذایی سنتی کشورهای حوزه مدیترانه مانند یونان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا است. همچنین مطالعه دیگری نشان داد که زنانی که در دوران بارداری و شیردهی از رژیم غذایی مدیترانهای پیروی میکردند، در دوران شیردهی چربی کمتری به دست آوردند. اگر بدون مشورت با یک متخصص تغذیه اقدام به پیروی از این رژیم کنید، تعداد این عوارض حتی شاید بیشتر شود. برخی دیگر نیز میگویند اگرچه از رژیم کتو پیروی میکردهاند، اما نتوانستند آن را در دوران شیردهی ادامه دهند، چون دریافت کالری و مایعات کافی برای تولید شیر بسیار دشوار بوده است. مصرف زیاد قند منجر به فرایندی به نام گلیکاسیون می شود ، که محصول نهایی گلیکوزیلاسیون را تولید می کند که باعث تضعیف کلاژن می شود و منجر به ایجاد چین و چروک ها و خطوط عمیق روی پوست می شود.

بنابراین هنگامی که مصرف کربوهیدراتهای ساده با کمک رژیم کتو کاهش یابد، تولید انسولین نیز کاهش یافته و خطر التهاب در سراسر بدن به حداقل میرسد. هرگاه درصد چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها را به شدت کاهش دهید، می توانید باعث ایجاد التهاب در پوست خود شوید. یکی از معایب این فرآیند این است که انسولین باعث التهاب میشود. علیرغم پیشرفت های مستمری که در دنیای پزشکی بوجود می آید، چاقی کماکان یک خطر عمده برای سلامتی با مرگ و میر ۸/۲ میلیون در سال باقی مانده است. چون همه رژیمها علیرغم ظاهر و تبلیغات، تجاری و تکراری شدهاند و صرفا یک جدولغذایی محدود با توضیحات مختصر است.

یک مطالعه نشان داد که در فرزندان زنانی که از رژیم غذایی مدیترانهای در شیردهی تغذیه میکردند، ابتلا به آسم دوران کودکی و سایر بیماریهای التهابی بسیار کمتر است. ابتلا به میگرن بدون علائم پیشدرآمدی در زنان بیشتر از میگرنهای همراه با علائم پیشدرآمدی است، ولی در مردان هر دوی این میگرنها به یک میزان اتفاق میافتند. در رژیم های با کاهش وزن سریع، که رژیم کتوژنیک هم یکی از آنها است نیز، درست است که شخص سریع وزن را کاهش می دهد، ولی عوارض آن به راحتی قابل چشم پوشی نمی باشد. بر خلاف تصور عموم حذف گوشت و چربی ها از وعده های غذایی نه تنها به کاهش وزن کمک نمی کند بلکه با برهم زدن تعادل سوخت و ساز بدن سبب انباشت چربی ها نیز می شود. This ᠎post w​as w​ritt en with GSA C on tent G᠎enerator DEMO!

رژیم کتوژنیک مهدی علیرضالو ویتامین D نه تنها به حفظ تراکم استخوان کمک می کند، بلکه باعث جذب منیزیم نیز می شود. اما هماهنطور که گفته شد، رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا و کم کربوهیدرات است و در لیست بالا نیز مواد غذایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین متوسط مورد استفاده در رژیم کتوژنیک را معرفی کردیم. نخست آنکه میزان کالری مورد نیاز را روی ۸۰-۹۰٪ میزان انرژی توصیهشدهٔ روزانه (RDA) برای سن کودک تنظیم میکنند. اگر میخواهید الکل بنوشید، دو یا سه ساعت بعد از هر بار نوشیدنی صبر کنید و بعد به کودک خود شیر بدهید. در واقع مهمترین قسمت رژیم کتوژنیک اینه که شما بتونید یک برنامه غذایی استاندارد برای کنترل تناسب مواد غذایی تهیه کنید. در کتوژنیک میزان مواد غذایی مهم نیست و میتونید وعده غذایی بیشتری مصرف کنید!

رژیم کتوژنیک چند روزه استکمبود مواد مغذی. اگر طیف گسترده ای از سبزیجات، میوه ها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذی ها از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین های ب و ث قرار بگیرید. علاوهبراین، یک ارتباط قوی بین راش حاد و کتوز وجود دارد، که دقیقا بههمین دلیل نام «کتو راش» را به آن داده است.کتوز اغلب در نتیجه رژیم غذایی محدود رخ میدهد و در دیابتیها نیز دیده میشود. ازسوی دیگر صرف نظر از نام رژیم، هر برنامه غذایی که گروه های غذائی را حذف کند ،نمی تواند در دراز مدت بصورت سبک زندگی سالم برای فرد عمل کند و بنابراین یک روز محکوم به رها شدن است.

رژیم کتوژنیک و فشار خون در این حالت، کبد شما چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن بهعنوان انرژی استفاده کنند. برای بعضی از افراد، وجود مقادیر زیاد کتونها باعث ایجاد یک حالت پوستی به نام پوریگو پیگمنتوزا می شود و باعث ایجاد بسیار خارش دار هستند و با برجستگی های قرمز شروع می شوند (مانند جوش های کوچک به نظر می رسند) و نهایتا پوسته پوسته شده و بهبود می یابند ، اما اغلب علائم تیره را روی پوست می گذارند، که بعضی اوقات دائمی می باشند. چندین گزارش از وضعیتی به نام کتواسیدوز در زنان شیرده در رژیم کتو گزارش شده است. کاهش سیترات ادرار: در مصرفکنندگان این رژیم، سطح سیترات ادرار بهطور غیرعادی پائین است.