طرز تهیه چیز کیک خرمالو یخچالی ساده با بیسکویت ساقه طلایی گام به گام


چیز کیک خرمالو یکی از چیز کیک های محبوب پاییزی و یلدایی است که رنگ و طعم بینظیری دارد. این چیز کیک از سه لایه درست می شود که لایه اول از بیسکوییت لایه دوم پنیر خامه ای با ترکیب سایر مواد و لایه سوم پوره خرمالو است. این چیز کیک چالش خاصی برای تهیه ندارد و به راحتی قابل تهیه است و می تواند گزینه مناسبی برای شب یلدای شما باشد. امروز در کولاک طرز تهیه چیز کیک خرمالو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بیسکوییت ساقه طلایی ۱ بسته
کره ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۱ بسته
خامه صبحانه ۱ بسته یا ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
پودر قند ۳/۴ لیوان
وانیل نوک ق چای خوری
خرمالو به میزان لازم

طرز تهیه چیز کیک خرمالو

مرحله اول: آماده کردن لایه اول چیز کیک

ابتدا بیسکوییت را در یک کیسه بریزید و با گوشکوب بکوبید تا له و پودر شود سپس به آن کره ذوب شده اضافه کنید و هم بزنید. در کف قالب کمربندی یا یک ظرف پیرکس یک کیسه فریزر پهن کنید در ادامه بیسکوییت های خرد شده را در قالب بریزید و با گوشکوب یا ته لیوان فشره و صاف کنید و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد لازم

در این مرحله پنیر ماسکارپونه یا خامه ای را در یک کاسه بریزید و به آن خامه صبحانه اضافه کنید. پودر قند را نیز الک کنید و به مواد اضافه کنید و. با همزن هم بزنید. پودر ژلاتین را در یک لیوان بریزد و به اندازه نصف لیوان به آن آب سرد اضافه کنید و ۱۰ دقیقه کنار بزارید تا اسفنجی شود.

مرحله سوم: تهیه لایه دوم

بعد از اسفنجی شده ژلاتین آن را روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا بنماری شود سپس نصف آن را به مواد تهیه شده اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه مواد لایه دوم را به روی لایه اول اضافه کنید و با قاشق روی آن را خوب صاف کنید و دوباره آن را در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: اضافه کردن خرمالو ها

خرمالو ها را با آب بشورید سپس پوست آن را جدا کنید و قسمت داخلی آن را با گوشکوب برقی پوره کنید. پوره خرمالو را در یک کاسه بریزید و نصف ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در آخر وانیل را نیز بیفزایید و به روی قسمت دوم این مواد را اضافه کنید و با قاشق روی آن را صاف کنید و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا آماده شود.

فوت و فن های طرز تهیه چیز کیک خرمالو

  1. برای تزیین این چیز کیک می توانید خرمالو را حلقه ای کنید و در اطرف چیز کیک قرار دهید.
  2. اگر بیسکوییت ساقه طلایی نداشتید می توانید از بیسکوییت پتی بور استفاده کنید.
  3. برای تهیه این چیز کیک بهتر است تمام مواد را از قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود.