طرز تهیه شیک شکلات و موز و بستنی شکلاتی به روش کافی شاپی


شیک شکلات یکی از انواع شیک ها است که در بین شیک های دیگر بسیار محبوب و پرطرفدار است. مواد اصلی شیک شکلات شامل بستنی شکلاتی و شیر می باشد. از این شیک می توانید به عنوان تغذیه برای کودکانی که شیر را به طور خالی میل نمی کنند نیز تهیه کنید. میزان مواد گفته شده برای ۴ تا ۵ نفر مناسب می باشد و اگر برای تعداد افراد بیشتری می خواهید این شیک را تهیه کنید باید مقدار مواد را متناسب با افراد زیاد یا کم کنید. با این روش شما می توانید یک شیک شکلات خوشمزه کافی شاپی تهیه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه شیک شکلات را به ما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بستنی شکلاتی ۶۰۰ گرم
شیر کاکائو ۱۲۰ گرم
موز خرد شده ۲ عدد متوسط
خامه قنادی فرم گرفته به میزان دلخواه
سس شکلاتی مقداری
گردو و اسمارتیز به میزان لازم

طرز تهیه شیک شکلات

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

در لیوان های مخصوص شیک یا هر ظرف دلخواه دیگری کمی سس شکلات در اطراف ظرف بریزید سپس گردو را خرد کنید و مقداری اضافه کنید در ادامه اسمارتیز و موز پوست کرده و خرد شده را اضافه کنید.

مرحله دوم: ترکیب کردن بستنی شکلاتی و شیر کاکائو

بستنی را از فریزر خارج تا کمی نرم و آب شود سپس بستنی را در مخلوط کن بریزید و شیر کاکائو را اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید تا مواد ترکیب شود سپس شیک را در ظرف بریزید.

مرحله سوم: تهیه شیک شکلات

خامه قنادی را در ظرف بریزید و با همزن هم بزنید تا فرم بگیرد سپس خامه را در قیف بریزید و با ماسوره دلخواه روی شیک بریزید و مقداری از اسمارتیز را نیز روی آن بریزید در ادامه یک نی در ظرف قرار دهید و شیک خود را میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه شیک شکلات

  1. شیر کاکائو باید سرد و یخچالی باشد تا شیک شما خنک باشد.
  2. اسمارتیز و موز و گردو خرد شده حتما ریز خرد شده باشند تا به راحتی از نی آیس پک خارج شوند.
  3. بستنی مورد استفاده باید داهل فریزر باشد و کمی مانده به تهیه از یخچال خارج کنید تا کمی نرم شود و به راحتی با مواد دیگر مخلوط شود.
  4. اگر شیر کاکائو در دسترس نبود می توانید از شیر ساده به همراه پودر کاکائو استفاده کنید.
  5. از سس با طعم دیگر به جز شکلات نیز می توانید در تهیه این شیک استفاده کنید.