طرز تهیه خورشت به آلو با مرغ مجلسی و لذیذ بدون لپه


خورشت به یکی از خورش های متنوع است که شاید شما تا به حال تهیه نکرده باشید. از خواص به می توان به آنتی اکسیدان قوی و کمک به مشکلات گوارشی و بسیاری دیگر از موارد اشاره کرد. این خورشت را می توانید همراه برنج میل کنید و اگر رژیم دارید خالی میل کنید. این خورش به دلیل اینکه به در فصل پاییز موجود است یکی از خورشت های فصلی محسوب می شود اما شما می توانید به را خرد کرده و در فریزر نگه داری کنید و در زمان تهیه این خورش از آن استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه خورشت به را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پیاز ۱ عدد بزرگ
مرغ به میزان دلخواه
به ۱ عدد
هویج ۱ عدد
رب گوجه ۱ ق غذا خوری
آلو چند عدد
نمک و فلفل و زردچوبه

طرز تهیه خورشت به

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا پیاز را پوست کنید و خرد کنید سپس در تابه روغن بریزید و روی گاز قرار دهید در ادامه پیاز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. وقتی پیاز خوب تفت داده شد مرغ را به آن اضافه کنید سپس زردچوبه را بیفزایید در ادامه رب را نیز اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت مرغ

مقداری آب به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس در ادامه درب قابلمه را ببندید و بزارید برای مدتی مرغ بپزد. در یک تابه کمی روغن بریزید و به را که بهتر است درشت خرد کنید به تابه اضافه کنید. هویج را بشورید و رنده کنید در ادامه به تابه اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه خورشت

مواد را خوب تفت دهید سپس آلویی که از قبل در مقداری آب خیسانده اید را از آبکش رد کنید و به تابه اضافه کنید بعد از مدتی مواد تفت داده شده را به مرغ پخته شده اضافه کنید سپس نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و بزارید برای مدتی مواد با بپزد و جا بیفتد.

مرحله چهارم: آماده شدن خورش

بعد از مدتی که خورش جا افتاد برای اینکه طعم ملسی داشته باشد می توانید از شکر یا سرکه در آن استفاده کنید. در آخر گاز را خاموش کنید و می توانید آن را در ظرف سرو همراه برنج میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه خورشت به

  1. در تهیه این خورشت به جای آلو می توانید از رب انار و گردو نیز استفاده کنید.
  2. این خورشت را می توان با گوشت و مرغ تهیه کرد که انتخاب هر کدام بستگی به شما دارد.
  3. از دارچین و زعفران دم کرده برای طعم و عطر بیشتر نیز می توان استفاده کرد.