طرز تهیه سالاد اسفناج ایتالیایی رژیمی و ساده با رب انار و توت فرنگی بدون مرغ


سالاد اسفناج یکی از سالاد های متفاوت و جدید است که در تهیه آن از میوه و پنیر به همراه دیگر مواد و مغزیجات استفاده می شود. این سالاد برای افراد گیاهخوار و دارای رژیم نیز مناسب است و می تواننند از آن استفاده کنند. از خواص زیاد اسفناج می توان به کاهش وزن، جلوگیری از پوکی استخوان، کم خونی، درمان یبوست و… اشاره کرد. چون در تهیه این سالاد از میوه ها و مغزیجات مختلف استفاده می شود یک سالاد متنوع و پر از خواص است. از این سالاد برای پذیرایی ها یا مهمانی ها می توان استفاده کرد و سفره را رنگین کرد. امروز در کولاک طرز تهیه سالاد اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

اسفناج ۱ دسته
پنیر فتا ۴۰ گرم
توت فرنگی ۱۰ عدد
مغزیجات مانند گردو کمی
سرکه بالزامیک به میزان دلخواه
رب انار ۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سالاد اسفناج

مرحله اول: آماده کردن مواد

اسفناج را تهیه کنید و پاک کنید سپس با آب شورید و بزارید خشک شود در ادامه با کارد اسفناج را خرد کنید و در یک کاسه بریزید البته می توانید کمی از ساقه های اسفناج را بگیرید و همان طور که کامل هست به کاسه اضافه کنید. توت فرنگی ها را نیز بشورید و خرد کنید سپس به کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن مواد دیگر

پنیر فتا را با چاقو کمی ریز کنید و به کاسه اضافه کنید. گردو یا هر مغز دیگر را بشکنید و با دست خرد کنید سپس در یک کاسه به همراه کمی آب بزارید مقداری خیس بخورد و به کاسه اضافه کنید. تمام مواد را با قاشق خوب هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله سوم: تهیه سس سالاد اسفناج

رب انار را در یک ظرف بریزید سپس نمک و فلفل را همراه سرکه بالزامیک به آن اضافه کنید و هم بزنید. سس تهیه شده را روی سالاد خود بریزید. سالاد را در یخچال قرار دهید تا کمی بماند و مزه تمام مواد در سالاد در بیاید سپس از یخچال خارج کنید و میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سالاداسفناج

  1. از مقداری روغن زیتون در تهیه سس به همراه مواد دیگر نیز می توانید استفاده کنید.
  2. توت فرنگی قابل حذف است و اگر در دسترس نبود می توانید از آن استفاده نکنید.
  3. از پرتقال یا لبوی پخته شده یا هر میوه دیگر نیز می توان در تهیه سالاد اسفناج استفاده کرد.