طرز تهیه سالاد کلم سفید رستورانی و ساده با کشمش و هویج و ذرت


سالاد کلم سفید همان طور که از نام آن مشخص است از کلم سفید و دیگر موادی که در بیشتر سالاد ها استفاده می شود تهیه می شود با این تفاوت که در تهیه این سالاد از کشمش نیز استفاده می شود. از این سالاد به عنوان پیش غذا می توان استفاده کرد و اگر در رژیم هستید می توانید از این سالاد به عنوان یک غذای اصلی نیز استفاده کنید. مقدار مواد گفته شده در دستور مناسب ۸ نفر است و در صورت دلخواه می توانید مقدار مواد را زیاد کنید. از خواص این سالاد می توان به کمک به بهبود سلامت قلب، کنترل فشار خون، حفظ سلامت استخوان ها و… اشاره کرد. امروز در کولاک طرز تهیه سالاد کلم سفید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کلم ۱/۲ عدد
هویج ۲ عدد
ذرت پخته شده ۱ پیمانه
کشمش ۱/۲ پیمانه
شوید خشک یا تازه ۴ ق غذا خوری
سس مایونز به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه کمی

طرز تهیه سالاد کلم سفید

مرحله اول: خرد کردن کلم سفید

قسمت های اضافی و پلاسیده کلم را جدا کنید و کلم را ورقه کنید و با با آب بشورید سپس در آبکش قرار دهید تا آب آن گرفته شود. سپس در ادامه با چاقو کلم ها را خرد کنید و در یک کاسه بریزید. هویج را بشورید با رنده ریز خرد کنید و به کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد

ذرت را در یک قابلمه همراه مقداری آب بریزید و بزارید روی گاز تا پخته شود بعد از پخته شدن ذرت را به کاسه اضافه کنید. کشمش را نیز به کاسه اضافه کنید. سس مایونز را نیز همراه نمک و فلفل به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله سوم: تهیه سالاد

شوید خشک شده یا تازه را که خرد شده است به کاسه اضافه کنید و هم بزنید بعد از اینکه مواد به خوبی ترکیب شد آن را در یخچال به مدت ۲ ساعت قرار دهید تا مواد به خوبی به سالاد منتقل شود.

فوت و فن های طرز تهیه سالاد کلم سفید

  1. از مقداری آبلیمو یا لیموی تازه نیز می توانید برای مزه دار کردن و طعم بهتر سالاد  استفاده کنید.
  2. اگر از طعم شیرین کشمش در سالاد خوشتان نمی آید می توانید آن را حذف کنید.
  3. اگر می خواهید سالاد شما سالم تر باشد می توانید از مقداری ماست همراه سس استفاده کنید که در این صورت از سس کمتری استفاده می شود و سالم تر است.