طرز تهیه راگو اصل فرانسوی با گوشت و مرغ لذیذ و مجلسی مرحله به مرحله


راگو یک غذای فرانسوی است که تقریبا شبیه خوراک لوبیای ایرانی ها است. این غذا به دلیل مواد مفیدی که دارد بسیار سالم و مغذی است. طرز تهیه راگو تقریبا شبیه تاس کباب است با این تفاوت که در آن به جای به از لوبیا سبز استفاده می شود. این خوراک یک غذای بین المللی است که برای افرادی که رژیم دارند یا گیاهخوار هستند نیز می توانند گوشت را حذف کنند. امروز در کولاک طرز تهیه راگو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت یا مرغ ۲۰۰ گرم
هویج ۲ عدد
لوبیا سبز ۱۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
گوجه پوره شده ۴ عدد
رب گوجه فرنگی به میزان لازم
آب لیمو ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به میزان لازم

طرز تهیه راگو

مرحله اول: تفت دادن مواد

پیاز را پوست کنید و با چاقو نگینی خرد کنید. در تابه روغن بریزید و روی گاز قرار دهید تا گرم شود سپس پیاز ها را در تابه بریزید و با کفگیر تفت دهید. سیر را رنده کنید و به تابه اضافه کنید. زردچوبه و فلفل را نیز بیفزایید و هم بزنید. گوشت یا مرغ را نیز در تابه بریزید و با مواد دیگر به مدت ۵ دقیقه تفت دهید.

مرحله دوم: اضافه کردن گوجه

گوجه را بشورید و در مخلوط کن بریزید یا با رنده به شکل پوره درآورید. گوجه پوره شده را به تابه اضافه کنید و برای اینکه خوراک شما خوش رنگ تر شود مقداری رب گوجه نیز اضافه کنید و هم بزنید. مقداری آب اضافه کنید و درب ظرف را بزایرید تا گوشت مدتی بپزد.

مرحله سوم: تفت دادن لوبیا سبز

لوبیا سبز ها را بشورید و پاک کنید سپس به شکلی که برای خراک خرد می کنید خرد کنید و درتابه روغن بریزید و تفت دهید. هویج را نیز به شکل دلخواه برش بزنید و با لوبیا سبز تفت دهید. لوبیا سبز و هویج تفت داده شده را به گوشت پخته شده اضافه کنید. دارچین را نیز اضافه کنید و درب ظرف را ببندید و بزایرد به مدت ۳۰ دقیقه بپزد. در آخر آبلیمو و نمک را اضافه کنید و گاز را خاموش کنید.

فوت و فن های طرز تهیه راگو

  1. این غذا را می توانید با نان یا برنج یا به صورت خالی میل کنید.
  2. می توانید از مقداری زعفران یا هل برای طعم دار شدن خوراک راگو استفاده کنید تا طعم دار و خوش عطر تر شود.
  3. اگر گوجه در دسترس نبود می توانید از مقدار بیشتری رب استفاده کنید یا می توانید رب را حذف کنید و فقط از پوره گوجه استفاده کنید.