طرز تهیه حریره بادام ساده با سویق برنج و آب جوش برای نوزاد و بزرگسال


 حریره بادام یکی از غذا های کمکی در دورانی است که نوزاد تازه شروع به خوردن غذایی غیر از شیر مادر می کند. غذای کمکی یکی از مهم ترین منابع غذایی برای رشد کودک شما است و حریره بادام می تواند یک غذای کمکی مناسب شمرده شود. از حریره بادام در دورانی به غیر از کودکی نیز می توان استفاده کرد مثلا می توان از آن به عنوان یک صبحانه برای بزرگسلان استفاد نمود. در این دستور تهیه حریره بادام به دو روش گفته شده است که اولی برای کودک شما مناسب تر است و اگر برای بزرگسال می خواهید حریره را تهیه کنید از روش روم استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه حریره بادام را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بادام درختی ۸ الی ۱۰ عدد
سویق برنج ۲ ق غذا خوری
کره مقداری
آب جوش ۲ لیوان

طرز تهیه حریره بادام

مرحله اول: آماده کردن بادام

بادام ها را به مدت ۵ دقیقه داخل آب جوش قرار دهید. سپس پوست های بادام را جدا کنید. در ادامه بادام ها را با الک پودر کنید و در قابلمه بریزید. سویق برنج را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت حریره بادام

۱ لیوان آب جوش خنک شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس روی گاز قرار دهید. بعد از مقداری هم زدن کره را نیز اضافه کنید و هم بزنید حریره بادام شما آماده است در صورت دوست داشتن و اگر حریره را برای نوزاد تهیه نمی کنید می توانید از مقداری مغزیجات نیز در تهیه حریره خود استفاده کنید تا مقوی تر شود سپس حریره بادام را در ظرف سرو بریزید نوش جان.

 پخت حریره بادام با گردو و خرما

اگر کودک شما چند مرتبه حریره بادام را امتحان کرده است و حدود یک سال دارد شما می توانید بعد از اضافه کردن آرد برنج گردوی آسیاب شده را نیز اضافه کنید سپس خرما را نیز پوست گرفته و له کنید و به مواد اضافه کنید و مانند دستور پخت گفته شده در بالا حریره بادام را بپزید.

فوت و فن های طرز تهیه حریره بادام

  1. به جای سویق برنج می توانید از آرد برنج استفاده کنید اما باید قبل از اضافه کردن به مواد آن را الک کنید.
  2. در تهیه حریره بادام می توان به جای آب از شیر نیز استفاده کرد.
  3. اگر این حریره را برای کودک خود تهیه می کنید حتما از کره حیوانی یا روغن زیتون استفاده کنید تا باعث یبوست در کودک نشود.