طرز تهیه سالاد سیب زمینی ترکیه ای ساده و مجلسی با مرغ و سس مخصوص


سالاد سیب زمینی یکی از سالاد هایی است که می تواند به عنوان یک وعده کامل نیز استفاده شود. این سالاد به دلیل استفاده از سیب زمینی در آن باعث سیری شما می شود. از این سالاد می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی نیز استفاده کنید. کسانی که رژیم گیاهخواری دارند نیز از این سالاد می توانند استفاده کنند. در تهیه این سالاد می توانید از امروز در کولاک طرز تهیه سالاد سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی ۳ عدد بزرگ
خیار شور ۵ عدد
جعفری و شوید کمی
سینه مرغ ۱ عدد
سس مایونز ۳ ق غذا خوری
ماست ۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پابریکا و آب لیموی تازه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

مرحله اول: آماده کردن سیب زمینی

سیب زمینی را پوست کنید و با آب بشورید سپس با چاقو نگینی خرد کنید و در قابلمه با مقداری آب بریزید سپس روی شعله قرار دهید تا بپزد. در ادامه وقتی سیب زمینی پخت آن را در آبکش بریزید تا آب آن خارج شود. سیب زمینی ها را در یک ظرف بریزید.

مرحله دوم: خرد کردن مواد لازم

خیار شور را با آب بشورید تا شوری آن گرفته شود سپس با چاقو خرد کنید. مرغ را همرا کمی آب و نمک روی گاز قرار دهید تا بپزد وقتی پخت ریش ریش کنید و همراه خیار شور به ظرف اضافه کنید. جعفری و شوید را تهیه کنید و پاک کنید سپس بشورید و بزارید تا خشک شود و در ادامه به مواد داخل ظرف اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه سس سالاد سیب زمینی

برای تهیه سس ابتدا سس مایونز را در یک کاسه بریزید سپس ماست و نمک را همراه فلفل و پابریکا به مواد اضافه کنید و هم بزنید. لیمو را نیز در این مرحله اضافه کنید و خوب هم بزنید. سس تهیه شده را به مواد دیگر اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس در یخچال قرار دهید تا کمی خنک شود نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه سالاد سیب زمینی

  1. برای تهیه سس می توانید از مقداری سبزی خشک معطر نیز در هنگام تهیه استفاده کنید.
  2. برای تهیه سس می توانید ماست را حذف کنید و فقط از سس مایونز استفاده کنید اما استفاده از ماست سس شما را سالم تر می کند.
  3. برای پخت سیب زمینی حواستان باشد که خیلی نپزد چون باعث له شدن سیب زمینی می شود.