طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی با آب و مخمر حرفه ای و مخصوص برای 2 نفر


خمیر پیتزا را شما می توانید در خانه با روشی آسان تهیه کنید و یک پیتزای خانگی خوشمزه داشته باشید. طرز تهیه خمیر پیتزا دارای یک سری فوت و فن و نکات است که با رعایت آن ها شما یک خمیر پیتزا خوب تهیه می کنید. با استفاده از این خمیر شما می توانید پیتزا، پیراشکی و اشترودل نیز تهیه کنید. درتهیه این نوع خمیر از تخم مرغ استفاده نشده است چون تخم مرغ باعث سنگین شدن خمیر شما می شود و با این روش شما یک خمیر پفکی خواهید داشت. امروز در فودرز طرز تهیه خمیر پیتزا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آب ولرم ۲ لیوان
پودر خمیر مایه ۱ ق غذا خوری سر پر
شکر ۳ ق غذا خوری
نمک ۱ ق چای خوری
روغن ۱/۲ لیوان
آرد قنادی ۴ الی ۵ لیوان

طرز تهیه خمیر پیتزا

مرحله اول: ترکیب کردن مواد لازم

ابتدا در یک کاسه آب ولرم بریزید سپس به آن شکر و خمیر مایه  را اضافه کنید و هم بزنید آن را با یک کیسه بپوشانید و بزارید به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا خمیرمایه عمل بیاید و پف کند، دقت کنید آب باید ولرم باشد به طوری که اگر انگشت را داخل آن فرو کنید حرارت را احساس کنید ولی نسوزد.

مرحله دوم: ورز دادن و استراحت کردن خمیر

در ادامه آرد و روغن مایع و نمک را داخل کاسه بریزید و هم بزنید و خمیرمایه عمل آمده را اضافه کنید و ابتدا با لیسک هم بزنید و اگر مواد خیلی سفت بود می توانید از کمی آب و اگر خیلی شل بود از کمی آرد استفاده کنید. دست خود را چرب کنید و با دست خمیر را ورز دهید بعد از ورز دادن روی آن را بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در دمای محیط بگذارید تا پف کند.

مرحله سوم: آماده شدن خمیر پیتزا

بعد از استراحت و دو برابر شدن حجم خمیر پف را با دست بگیرید و خمیر را در سینی فر پهن کنید و کناره های آن را به لبه ظرف بچسبانید و در ادامه مواد پیتزا را روی آن بریزید و باقی مراحل تهیه پیتزا را طی کنید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه خمیر پیتزا

  1. برای استراحت دوم بهتر است یک پارچه روی ظرف قرار دهید تا کمی گرم شود و بهتر عمل بیاید.
  2. برای اضافه کردن آرد توجه داشته باشید که وقتی خمیر به غلظت مناسبی رسید و به دست نچسبید کافی است و دیگر نیازی به اضافه کردن آرد نیست.
  3. این خمیر را می توانید به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید و در زمان های لازم از آن استفاده کنید.
  4. برای ورز دادن توجه داشته باشید که نباید این کار را بریا مدت طولاین انجام دهید چون باعث روغن انداختن خمیر شما می شود.