طرز تهیه عدس پلو با گوشت تکه ای ریش شده مجلسی و لذیذ


عدس پلو یکی از غذاهایی است که آن را می توان با مواد مختلفی مانند گوشت، مرغ، کشمش، پیاز داغ و… میل کرد. یکی از انواع عدس پلو های معروف عدس پلو با کشمش است که بسیار محبوب نیز است اما به دلیل اینکه تقریبا عموم مردم می دانند عدس پلو با کشمش چگونه تهیه می شود اما طرز تهیه عدس پلو با گوشت بسیار ناشناخته است به همین دلیل در این دستور تهیه عدس پلو با گوشت گفته شده است. امروز در کولاک طرز تهیه عدس پلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

عدس ۱ پیمانه
برنج ۴ پیمانه
روغن به میزان لازم
پیاز ۱ عدد
گوشت خورشتی به میزان دلخواه
نمک، فلفل و هل به میزان لازم

طرز تهیه عدس پلو

مرحله اول: آماده کردن برنج و عدس

ابتدا عدس را پیمانه بزنید و در سینی بریزید و پاک کنید درادامه عدس را با آب بشورید و بزارید مقداری خیس بخورد. برنج را نیز پاک کنید و بزاریرد خیس بخورد. در ادامه برنج را در قابلمه بریزید و به آن نمک و مقداری روغن اضافه کنید و بزارید بپزد تا آب آن خشک شود. عدس را نیز با مقدرای آب روی گاز قرار دهید تا بپزد.

مرحله دوم: پخت گوشت

در این مرحله در یک قابلمه آب بریزید سپس پیاز را پوست کنید و به آن اضافه کنید سپس گوشت را نیز بیفزایید و درب آن را ببندید تا گوشت بپزد. برای طعم درا شدن گوشت به آن هل و فلفل نیز اضافه کنید. وقتی گوشت پخت آن را از قابلمه خارج کنید. برنج را در آبکش بریزید و با آب سرد بشورید سپس با عدس ترکیب کنید.

مرحله سوم: دم کشیدن پلو

در کف قابلمه کمی روغن بریزید و یک لایه نان قرار دهید تا ته دیگ نیز داشته باشید. در ادامه یک لایه برنج و یک لایه گوشت پخته بریزید تا زمانی که گوشت و برنج تمام شود. دمکنی را روی درب قابلمه قرار دهید و بزایرد برنج با دمای ملایم دم بکشد نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه عدس پلو

  1. به جای گوشت قیمه ای می توانید از گوشتی که کمی استخوان دار است نیز استفاده کنید و بعد از پخت آن را ریش ریش کنید و در تهیه عدس پلو استفاده کنید.
  2. برای عطر و طعم بیشتر و بهتر می توانید از مقداری زعفران دم کرده نیز استفاده کنید.
  3. به جای روغن می توانید از کره استفاده کنید که عطر غذا را بیشتر می کند.