طرز تهیه بورک اسفناج با خمیر یوفکا فینگرفود خوشمزه و راحت برای مهمانی


بورک اسفناج یکی از انواع فینگرفود های مناسب جشن ها و مهمانی ها است که به سادگی تهیه می شود و شکل جذابی دارد. از فواید اسفناج می توان به منبع غنی بودن از آهن اشاره کرد که به جلوگیری از کمبود آهن کمک می کند. طعم این بورک به علت استفاده از پنیر پیتزا و پنیر خامه ای بسیار خوشمزه است و این مواد تا حدی طعم اسفناج را گرفته اند به همین دلیل افرادی که از طعم اسفناج خوششان نمی آید نیز می توانند از آن استفاده کنند. امروز در کولاک طرز تهیه بورک اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

اسفناج ۳  دسته کوچک
پیاز ۱ عدد
پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
روغن ۲ ق غذا خوری
شیر ۲ ق غذا خوری
خمیر یوفکا ۱ بسته
نمک و فلفل به میزان دلخواه
ماست کمی
زعفران کمی

طرز تهیه بورک اسفناج

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

اسفناج ها را پاک کنید و با آب بشورید سپس بزارید کمی خشک در ادامه با چاقو خرد کنید و در یک قابلمه بریزید و کمی تفت دهید تا آب آن کشیده شود. پیاز را نیز پوست کنید و خرد کنید در ادامه درتابه روغن بریزید و پیاز را خوب سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد لازم

بعد از سرخ شدن پیاز آن را در یک کاسه بریزید سپس اسفناج تفت داده شده و پنیر خامه را همراه پنیر پیتزا اضافه کنید. در ادامه نمک و فلفل را نیز بیفزایید و مواد را با قاشق هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه رومال داخل ورق یوفکا

تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و کمی با چنگال هم بزنید سپس شیر را نیز اضافه کنید در ادامه روغن را نیز بیفزایید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. خمیر یوفکا را روی یک سطح صاف قرار دهید و با فرچه آشپزخانه از موادی که تهیه کردید بردارید و روی خمیر بمالید.

مرحله چهارم: رومال کردن بورک

از مواد تهیه شده اسفناج مقداری بردارید و در انتهای خمیر یوفکا قرار دهید سپس خمیر را به شکل رول مانند جمع کنید در ادامه یک ظرف مخصوص فر را پرب کنید و رول ها را در آن بچینید. مقداری ماست و زعفران در یک ظرف بریزید و هم بزنید سپس با فرچه از مواد بردارید و روی بورک ها را رومال کنید.

مرحله پنجم: قرار  دادن بورک ها در فر

روی بوک هار را می توانید کمی کنجد یا زیره بریزید سپس بورک ها را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت نیم ساعت قرار دهید تا خوب بپزد و طلایی شود. اگر فر در دسترس نبود می توانید بورک ها را در روغن سرخ کنید.

فوت و فن های طرز تهیه بورک اسفناج

  1. در تهیه بورک اسفناج از سایر ادویه های دلخواه مانند پودر سیر و… نیز می توانید برای عطر بیشتر استفاده کنید.
  2. بعد از اینکه پیاز سرخ شد می توانید از ۳ حبه سیر خرد شده نیز استفاده کنید و آن را کمی با پیاز تفت دهید.
  3. بعد از تهیه بورک ها آن را از فر خارج کنید چون باعث خشک شدن بورک ها می شود.