طرز تهیه کالباس خانگی عالی و ساده با قارچ به روش بازاری


کالباس خانگی را به راحتی و بدون استفاده از شیر خشک می توانید درخانه تهیه کنید. با استفاده از این روش شما می توانید یک کالباس خانگی خوش بافت و سالم در خانه تهیه کنید و از بابت سلامتی و مواد نگه دارنده آن خیالتان راحت باشد. امروز در کولاک طرز تهیه کالباس خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ران و سینه مرغ ۶۰۰ گرم
سیر ۵ حبه
آرد ۲ ق غذا خوری
سس کچاپ ۱ ق غذا خوری
سس خردل ۱ ق غذا خوری
هویج ۴ عدد
قارچ ۱۵ عدد
پسته به میزان دلخواه
نمک، فلفل سیاه، پابریکا، دارچین، آویشن، پودر سیر و پودر پیاز به میزان لازم
یخ چند تکه

طرز تهیه کالباس خانگی

مرحله اول: تهیه مواد خمیری

مرغ را در خرد کن بریزید سپس به آن ادویه های گفته شده را اضافه کنید. سیر را پوست کرده و اضافه کنید. آرد و سس کچاپ را همراه سس خردل به مواد بیفزایید و مخلوط کنید تا حالت خمیر یپیدا کند. در ادامه یخ را به مخلوط کن اضافه کنید و میکس کنید تا به خبوی حالت خمیر یپیدا کند.

مرحله دوم: اضافه کردن سایر مواد

هویج را ریز خرد کرده و همراه مقداری آب روی گاز قرار دهید تا پخته شود. در ادامه مواد خمیری را در یک کاسه بریزید و به آن هویج پخته و خرد شده را اضافه کنید. در ادامه قارچ را نیز اسلایسی خرد کرده و بزارید مقداری بپزد تا نرم شود و در ادامه قارچ را نیز همراه پسته به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کالباس

یک لیوان را چرب کنید و تا ۳/۴ لیوان از مواد تهیه شده بریزید و روی آن را با کاغذ روغنی و فویل به خوبی بپوشانید. در یک قابلمه تا نصفه آب بریزید و لیوان ها را در آن قرار دهید و به مدت ۲ ساعت روی گاز قرار دهید تا کالباس ها بپزد. بعد از پخت کالباس ها را از لیوان خارج کرده و در یک ظرف درب دار قرار دهید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس کالباس ها را با چاقو برش زده و میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه کالباس خانگی

  1. استفاده از پسته در تهیه این کالباس سلیقه ای است و می توانید در صورت دوست نداشتن آن را حذف کنید.
  2. شما می توانید مقداری فلفل دلمه را نیز پخته و خرد کنید و به همراه هویج به کالباس اضافه کنید.
  3. اگر چند تا از ادویه ها در دسترس نبود اشکالی ندارد و می توانید به جای آن از سایر ادویه های خوش طعم کننده نیز استفاده کنید.