طرز تهیه خامه کیک خانگی به 2 روش با پودر خامه و خامه صبحانه مخصوص تولد


خامه کیک یکی از مواد تزیینی برای روی کیک است که شاید فکر کنید حتما باید از لوازم قنادی ها تهیه شود اما شما می توانید با تهیه مواد آن با طی چند مرحله خامه قنادی را در خانه تهیه کنید. در این روش شما با پودر خامه می توانید یک خامه قنادی تهیه کنید البته یک روش دیگر هم گفته شده است که می توانید در صورت در دسترس نبودن مواد روش اول از روش دوم استفاده کنید. تهیه خامه در خانه هم می تواند صرفه اقتصادی داشته و هم می توانید یک خامه سالم تر تهیه کنید.  امروز در کولاک طرز تهیه خامه کیک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر خامه ۱۰۰ گرم
شیر ۱ لیوان

طرز تهیه خامه کیک

مرحله اول: تهیه خامه

پودر خامه را می توانید از لوازم قنادی یا عطاری نیز تهیه کنید. پودر خامه را از بسته خارج کنید و در یک کاسه بریزید. شیر را از یخچال درآورید همان طور که سرد است به پودر خامه اضافه کنید و هم بزنید. سپس همزن برقی را روشن کنید و مواد را با دور تند هم بزنید تا ترکیب شود و فرم بگیرد. برای فرم گرفتن کامل باید به مدت ۸ دقیقه هم بزنید. خامه شما آماده است.

روش دوم طرز تهیه خامه کیک

مواد لازم

خامه چرب ۲۰۰ گرم
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
پودر قند یا شکر ۳۰ گرم یا کمی کمتر

مرحله اول: فرم دادن خامه

خامه را از بسته خارج کنید و در یک کاسه بریزید سپس با همزن برقی به مدت چند دقیقه هم بزنید تا فرم بگیرد. پودر قند و وانیل را به خامه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه خامه کیک

خامه را به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید سپس از فریزر خارج کنید و در محیط قرار دهید. سپس دوباره با همزن با دور تند به مدت چند دقیقه هم بزنید. خامه شما آماده است و می توانید کیک خود را با آن خامه کشی و تزیین کنید.

فوت و فن های طرز تهیه خامه کیک

  1. در هنگام هم زدن پودر خامه می توانید یکبار آن را در فریزر قرار دهید تا حالت برفکی بگیرد و زودتر فرم بگیرد.
  2. برای تهیه خامه در روش دوم می توانید از خامه کیلویی پر چرب یا خامه صبحانه نیز استفاده کنید که خامه کیلویی موجود در قنادی ها بهتر است.
  3. به جای وانیل می توانید از اسانس ها و طعم دهنده های دیگر نیز استفاده کنید.