طرز تهیه نان روغنی تابه ای شیرین و نرم با خمیرمایه فوری


نان روغنی تابه ای یکی از انواع نان ها محس.ب می شود و همان طور که از نام آن مشخص است در تهیه آن از روغن به همراه دیگر مواد استفاده می شود و پخت آن در تابه صورت می گیرد به همین دلیل اگر فر نداشته باشید نیز می توانید این نان خوشمزه را تهیه و برای صرف صبحانه از آن بهره ببرید. همچنین می توانید با استفاده از این نان یک ساندویچ خوشمزه با سایر مواد تهیه و میل کنید. امروز در کولاک طرز تهیه نان روغنی تابه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید ۱ کیلو
آب گرم ۲ لیوان
نمک ۱ ق چای خوری
شکر ۱ ق چای خوری
خمیر مایه فوری ۸ گرم
روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه نان روغنی تابه ای

مرحله اول: ترکیب کردن مواد

ابتدا آرد را وزن کنید و در الک بریزید و در یک کاسه الک کنید. خمیر مایه و شکر را همراه نمک به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس آب گرم را به مواد اضافه کنید. اگر خمیر مایه فوری در دسترس نبود و از خمیر مایه معخمولی استفاده کردید باید خمیر مایه را با نصف لیوان آب گرم و شکر مخلوط کنید و کمی به اندازه ۱۰ دقیقه به ان استراحت دهید.

مرحله دوم: استراحت دادن خمیر

خمیر آماده شده را ورز  دهید سپس یک کیسه روی خمیر بکشید و بزارید در یک محیط گرم به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه استراحت کند. بعد از مدت گفته شده خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کنید و دوباره روی آن را بپوشانید و به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه استراحت دهید.

مرحله سوم: سرخ کردن نان روغنی ها

خمیر های تقسیم شده را با وردنه پهن کنید. در یک تابه روغن بریزید و آن را روی شعله قرار دهید تا گرم شود. نان روغنی ها را یکی یکی به تابه اضافه کنید و بزارید سرخ شود سپس هر کدام را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ و پخته شود. بعد از اینکه مقداری رنگ ان عوض شد یعنی سرخ شده است و می توانید گاز را خاموش کنید.

فوت و فن های طرز تهیه نان روغنی تابه ای

  1. اگر نان روغنی که در تابه گذاشتید خیلی نازک بود حرارت را زیاد کنید و اگر ضخیم بود حرارت را کم کنید.
  2. برای تهیه این نان حتما از آرد سفید استفاده کنید.
  3. در وسط پخت نان کمی لبه های نان را بالا بکشید تا وسط آن نیز پخته شود.