طرز تهیه باسلوق یلدایی با ژله و نشاسته گل راحت و شیک در چند مرحله


باسلوق یلدایی را می توان به روش ها و شکل های مختلف تهیه کرد که در این دستور از ژله برای تهیه آن استفاده شده است و شما می توانید این باسلوق را تک رنگ یا دو رنگ به شکل هندوانه تهیه کنید. باسلوق از آن دسته تنقلات یلدایی است که به دلیل طعم خاص و متفاوت آن نمی توان آن را از سفره یلدا حذف کرد. امروز در کولاک طرز تهیه باسلوق یلدایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نشاسته گل یا گندم ۱/۲ لیوان
آب سرد ۱/۵ لیوان
ژله انار ۱/۲ بسته
شکر ۱/۲ لیوان
ژله کیوی ۱/۲ بسته
روغن ۱ تا ۳ ق غذا خوری
گلاب ۲ ق غذا خوری
نشاسته ذرت یا پودر نارگیل مقداری

طرز تهیه باسلوق یلدایی

مرحله اول: ترکیب کردن مواد لازم

نشاسته را در یک ظرف بریزید و به آن آب سرد اضافه کنید و هم بزنید تا ذرات نشاسته حل شوند. مواد را در دو قابلمه جدا بریزید سپس شکر و پودر ژله انار را به یکی از قابلمه ها اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا حل شوند. در ادامه ژله سبز رنگ را نیز به قابلمه دیگر اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: اضافه کردن روغن و گلاب

بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه که مواد قوام آمد گاز را خاموش کنید و به آن روغن و گلاب را اضافه کنید و دوباره هم بزنید و صبر کنید تا کمی خنک شود. در کف یک قالب دلخواه که بهتر است مربعی شکل باشد تا برش های منظم تری داشته باشید یک کیسه فریزر پهن کنید و آن را با روغن چرب کنید.

مرحله سوم: قرار دادن قالب در یخچال

در ادامه از مواد باسلوق قرمز رنگ در قالب بریزید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود سپس روی آن مواد سبز رنگ بریزید و دوباره دو ساعت در یخچال قرار دهید سپس با چاقو برش بزنید و روی یک سطح صاف نارگیل یا پودر نشاسته بریزید و باسلوق ها را به آن آغشته کنید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه باسلوق یلدایی

  1. اضافه کردن گلاب دلخواه هست و می توانید آن را حذف کنید.
  2. این باسلوق ها را می توانید در یک ظرف درب دار در یخچال به مدت ک هفته نگهداری کنید.
  3. به جای ژله انار از هر طعم دیگر ژله که قرمز رنگ است می توانید استفاده کنید همینطور این موضوع برای ژله کیوی نیز صدق می کند.