طرز تهیه کوکو اسفناج ساده بدون سیب زمینی خوشمزه و مقوی مرحله به مرحله


کوکو اسفناج یکی از کوکو های جالب و مفید است که روش تهیه آن تقریبا شبیه به روش تهیه کوکو های دیگر است. از خواص اسفناج می توان به کنترل دیابت و سلامت استخوان و بسیاری خواص دیگر اشاره کرد همچنین اسفناج حاوی مقدیر بالای آهن است که به جلوگیزی از کم خونی کمک می کند. امروز در کولاک طرز تهیه کوکو اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سبزی اسفناج ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
تخم مرغ ۴ عدد
آرد مقدار کمی
نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه کوکو اسفناج

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا پیاز را پوست کنید و با چاقو نگینی خرد کنید سپس در تابه روغن بریزید و تابه را روی حرارت ملایم گاز قرار  دهید سپس پیاز ها را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا پیاز ها کمی تغییر رنگ دهد و سرخ شود.

مرحله دوم: تفت دادن اسفناج

اسفناج ها را پاک کنید و با آب بشورید سپس روی یک دستمال بریزید تا خشک شوند و در ادامه با کارد اسفناج ها را خرد کنید و به تابه حاوی پیاز اضافه کنید و مقداری که آب اسفناج کشیده شد تفت دهید.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد لازم

مواد را از روی گاز بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود سپس مواد را در یک کاسه بریزید و تخم مرغ ها را در کاسه بشکنید و مواد را خوب هم بزنید در ادامه آرد و ادویه را همراه نمک اضافه کرده و با قاشق هم بزنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو

در یک  تابه روغن بریزید سپس مواد کوکو را در تابه بریزید و با قاشق سطح آن را صاف کنید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود به این صورت کوکوی شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه کوکو اسفناج

  1. برای اینکه کوکی شما ترد تر و پف دار تر شود می توانید از مقدار کمی بکینگ پودر نیز در تهیه این کوکو هنگام ترکیب کردن مواد استفاده کنید.
  2. برای خوشمزه تر شدن کوکو می توانید در هنگام ترکیب کردن مواد کمی زرشک یا گردوی خرد شده نیز به مواد اضافه کنید.
  3. اگر برای سرخ کردن کوکو از تابه دوطرفه رژیمی استفاده کنید بهتر است چون هم روغن کمتری برای سرخ شدن مصرف می شود هم برای برگرداندن تابه شما راحت تر می توانید این کار را انجام دهید.