طرز تهیه چیکن استراگانف ساده و عالی با سس بشامل و قارچ مرحله به مرحله


چیکن استراگانف یکی از غذاهای فرنگی خوشمزه است که شما می توانید آن را تهیه و برای خاص تر شدن سفره های خود در مهمانی ها استفاده کنید. مواد اصلی این غذا قارچ، خامه و سینه مرغ است که ترکیب این مواد  با هم یک طعم خوب ایجاد می کند. استراگانف انواع مختلفی دارد ولی چیکن استراگانف آن محبوب تر و راحت ترین نوع آن می باشد. امروز در کولاک طرز تهیه چیکن استراگانف را به شما آموش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ ۷۰۰ گرم
قارچ ۸ عدد
آرد سفید ۲ ق غذا خوری
آب ۱/۲ لیوان
خردل ۱ ق غذا خوری
پیاز ۱ عدد
نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم
روغن ۲ ق غذا خوری
کره ۲ تا ۳ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

کره ۱ ق غذا خوری
آرد ۱ ق غذا خوری
شیر ۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه چیکن استراگانف

مرحله اول: مزه دار کردن و تفت دادن مرغ

سینه مرغ تهیه شده را با چاقو ورقه ورقه یا مربعی خرد کنید و در یک کاسه بریزید سپس با ادویه های گفته شده و نمک مزه دار کنید و مواد را خوب هم بزنید. روغن را در تابه بریزید و مرغ ها را به تابه اضافه کنید و حرارت را روی ملایم بزارید و به مدت ۱۰ دقیقه در آن تفت دهید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و قارچ

پیاز را پوست کنید و خلالی خرد کنید سپس به تابه کره اضافه کنید و پیزا را در آن تفت دهید. سپس قارچ ها را خرد کنید و به تابه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا قارچ ها طلایی شود. در ادامه آرد و خردل را اضافه کنید و آب را نیز در دو مرحله بیفزایید..

مرحله سوم: تهیه سس بشامل

در این وسط باید سس بشامل تهیه کنید برای این کار کره را ذوب کنید و آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و بعد شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید تا سس بشامل به غلظت برسد.

مرحله سوم: آماده شدن چیکن استراگانف

وقتی مواد یکدست شد سس بشامل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس مرغ ها را اضافه کنید و بزارید چند قل بزند سپس گاز را خاموش کنید و غذا را در ظرف سرو بریزید چیکن استراگانف شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه چیکن استراگانف

  1. برای عطر و طعم بهتر در آخر پخت غذا می توانید مقداری شوید و جعفری خرد شده به غذا اضافه کنید.
  2. بعد از پخت برای سرو چیکن استراگانف می توانید در کنار آن کمی سیب زمینی سرخ کرده قرار دهید سپس آن را سرو کنید.
  3. برای عطر و طعم بهتر می توانید از مقداری لیموی تازه نیز در تهیه چیکن استراگانف استفاده کنید.