طرز تهیه پای سیب و دارچین فرانسوی نرم و خوشمزه مرحله به مرحله


پای سیب یکی از شیرینی ها و کیک های خوشمزه و جذاب است که در وسط آن یک مغزی از سیب و دارچین به همراه مواد دیگر قرار می دهند. طعم سیب و ترکیب آن با این کیک بسیار جذاب و دلنشین است و بعد از یکبار امتحان کردن حتما دوباره آن را تهیه می کنید. این شیرینی به دلیل داشتن سیب در آن بسیار سالم بوده و می تواند یک تغذیه مناسب برای مدرسه کودکان باشد. امروز در کولاک طرز تهیه پای سیب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۲/۳ لیوان
وانیل کمی
روغن مایع ۱/۲ لیوان
آرد ۱ لیوان
عسل ۱ ق غذا خوری
سیب ۲ عدد
پودر دارچین ۱ ق غذا خوری
پودر هل نوک ق چای خوری
بکینگ پودر ۱ ق چای خوری

طرز تهیه پای سیب

مرحله اول: جدا کردن سفیده و زرده

زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید سپس سفیده را در یک کاسه بریزیدو وانیل را همراه شکر اضافه کنید. همزن برقی را روشن کنید و با دور تند هم بزنید تا سفید و پفکی شود. زرده ها را در یک کاسه دیگر بریزید و با مقدار کمی وانیل ترکیب کنید سپس به مواد سفیده اضافه می کنیم در ادامه روغن را اضافه کنید و کمی هم بزنید.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد آردی با مواد مایع

آرد را پیمانه زده و در یک ظرف بریزید سپس بکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید. مواد آردی را طی سه مرحله با الک به مواد مایع اضافه کنید در ادامه پودر هل و عسل را نیز اضافه کنید و هم بزنید. مواد را در قیف بریزید و نوک آن را با قیچی کمی ببرید.

مرحله سوم: ریختن مواد در کپسول

از مواد داخل قیف به اندازه ۱/۳ کپسول در داخل آن بریزید. سیب ها را بشورید و هسته و پوست آن را جدا کنید سپس حلقه ای برش بزنید و به کپسول ها اضافه کنید دوباره به اندازه ۲/۳ کپسول از مواد خمیری بریزید.

مرحله چهارم: پخت پای سیب در فر

فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود در ادامه کپسول ها را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه قرار دهید تا پای سیب شما به طور کامل بپزد.

فوت و فن های طرز تهیه پای سیب

  1. برای هم زدن مواد اگر همزن برقی در دسترس نبود می توانید با قاشق هم بزنید که باید مدت زمان بیشتری نسبت به همزن برقی مواد را هم بزنید.
  2. وقتی پای سیب را در فر قرار دادید در زمان نزدیک پخت چک کنید و ببینید پای شما مغز پخت شده است یا خیر سپس فر را خاموش کنید.
  3. به جای عسل از شهد یا همان شربت بار نیز می توانید استفاده کنید.