طرز تهیه حلیم مرغ نذری با گندم فوری و لذیذ مرحله به مرحله


حلیم مرغ یکی از روش های تهیه حلیم است که در آن از قلم یا گوشت از مرغ استفاده می شود. طرز تهیه این حلیم آسان تر بوده و در مدت زمان کمتری نسبت به حلیم با گوشت قابل تهیه است. حلیم یک صبحانه مقوی و کامل می تواند باشد و حتی اگر شما رژیم هستید نیز می توانید از این غذا به عنوان وعده شام استفاده کنید که می تواند یک وعده شام سبک و مقوی باشد. این حلیم برای افرادی که از مزه گوشت و قلم خوششان نمی آید نیز می تواند گزینه خوبی باشد. امروز در کولاک طرز تهیه حلیم مرغ را به شما اموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گندم ۱ کیلو
مرغ ۳۰۰ گرم
روغن جامد ۳۰۰ گرم
کره ۲۰ گرم
پیاز ۱ عدد
چوب دارچین و نمک به میزان لازم

طرز تهیه حلیم مرغ

مرحله اول: پخت گندم

گندم را از شب قبل پاک کنید و با آب بشورید سپس همراه مقداری آب بزارید خیس بخورد. در زمان پخت در یک قابلمه آب بریزید و آن را روی گاز قرار دهید تا آب بجوشد وقتی آب جوش آمد گندم را در آن بریزید و یکمی هم بزیند سپس درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید تا به مدت ۲ ساعت گندم بپزد.

مرحله دوم: پخت مرغ

مرغ را همراه آب در یک قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا مرغ بپزد سپس به آن پیاز خرد شده و چوب دارچین اضافه کنید و کف روی آن را با قاشق بگیرید. در ادامه مقداری نمک نیز اضافه کنید و بزارید مرغ بپزد.

مرحله سوم: ترکیب کردن مرغ و گندم

بعد از پخت گندم آن را با گوشکوب برقی له کنید و مقداری آب جوش نیز اضافه کنی سپس مقداری نمک و روغن بیفزایید. در ادامه مرغ های پخته شده را با چنگال ریش ریش کنید و به گندم اضافه کنید و در آخر کره را نیز بیفزایید و کمی روی حرارت ملایم هم بزنید حلیم شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه حلیم مرغ

  1. برای استفاده از مرغ بهتر ات از مخلوط سینه و ران مرغ استفاده کنید.
  2. برای له کردن گندم اگر گوشکوب برقی در دسترس نبود می توانید از غذاساز یا مخلوط کن نیز استفاده کنید.
  3. در هنگام پخت گندم نیازی به هم زدن آن نیست ولی هر از چند گاهی کمی هم بزنید تا حلیم شما ته نگیرد.
  4. برای اینکه حلیم شما مزه دار تر شود می توانید در هنگام اضافه کردن نمک مقداری فلفل سیاه و پودر سیر نیز اضافه کنید.