طرز تهیه کوکی یلدایی با روغن به شکل هندوانه در تابه و فر


کوکی یلدایی یکی از کوکی های ترد و پفکی است که شما می توانید در شب یلدا آن را با چای میل کنید و لذت ببرید. کوکی های یلدایی به دو صورت تهیه می شوند که نوع اول نوع ساده آن است و در نوع دیگری که قالبی است با شکلات آب شده تزیین می شود. در این دستور نوع ساده آن آورده شده که شما بتوانید به راحتی و بدون هیچ چالشی این کوکی خوشمزه را تهیه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه کوکی یلدایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشبد.

مواد لازم

آرد ۲ و ۱/۲ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
شکلات سکه ای به مقدار لازم
جوش شیرین ۱ ق چای خوری
بکینگ پودر ۱ ق چای خوری
نمک ۱/۲ ق چای خوری
روغن ۱/۲ پیمانه
رنگ خوراکی قرمز و سبز مقداری

طرز تهیه کوکی یلدایی

مرحله اول: تهیه مواد مایع کوکی

مواد داخل یخچال را از قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند و بهتر با هم ترکیب شوند. ابتدا تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید در ادامه روغن را نیز بیفزایید و کمی هم بزنید تا مواد خوب ترکیب شوند.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد لازمکوکی ر

آرد را الک کنید و کم کم به همراه بکینگ پودر و جوش شیرین به مواد مایع اضافه کنید و هم بزنید. نمک را نیز بیفزایید و کمی با دست خود مواد را هم بزنید. در ادامه مواد  را به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت رنگ خوراکی سبز و به دیگری قرمز بیفزایید و ترکیب کنید.

مرحله سوم: پخت کوکی در فر

با دست از مواد  بردارید و در وسط آن یک شکلات سکه ای قرار دهید و آن را کمی با دست جمع کنید و به شکل تقریبا دایره در سینی فر دارای کاغذ روغنی بچینید. در ادامه سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید نوش جان.

مرحله چهارم: پخت کوکی در تابه و بدون فر

واشر های تابه دو طرفه را خارج کنید و یک کاغذ روغنی روی تابه پهن کنید سپس کوکی ها را در آن بچینید و یک دمکنی روی درب آن قرار دهید سپس یک شعله پخش کن نیز روی گاز بزارید و روی گاز را روی حرارت ملتیم قرار دهید و بزایرد کوکی ها بپزد نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه کوکی یلدایی

  1. شکلات سکه ای قابل حذف است و می توانید از آن استفاده نکنید.
  2. برای تهیه این کوکی می توایند در هنگام قرار دادن کوکی در سینی فر روی آن کمی پودر قند الک شده بپاشید.
  3. شما می توانید خمیر سبز و قرمز را با هم ترکیب کنید و کوکی هندوانه ای داشته باشید.