طرز گراتن بادمجان و مرغ و سیب زمینی ساده و سریع در فر مناسب مهمانی و شام


گراتن بادمجان یکی از انواع گراتن های خوشمزه است که می توانید به عنوان پیش غذا در مراسمات خود استفاده کنید. در تهیه این غذا بادمجان را با مواد دیگر ترکیب می کنند و اگر شما از طعم بادمجان خوشتان نمی آید وقتی این غذا را با مواد دیگر ترکیب کنید دیگر طعم بادمجان را حس نخواهید کرد.  اگر به بادمجان حساسیت دارید این غذا برای شما توصیه نمی شود چون در هر صورت باعث ایجاد حساسیت در شما می شود. امروز در کولاک طرز تهیه گراتن بادمجان را به شما اموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ ۱ عدد
فلفل دلمه ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
قارچ ۱ بسته
ذرت ۱/۲ پیمانه
بادمجان ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
سس بشامل و پنیر پیتزا به میزان لازم
رب ۱ ق غذا خوری
آبلیمو تازه ۱/۲ ق غذا خوری
نمک، فلف سیاه و پابریکا ۱ ق چای خوری

طرز تهیه گراتن بادمجان

مرحله اول: سرخ کردن بادمجان ها

بادمجان ها را بشورید سپس پوست کنید و با چاقو حلقه ای خرد کنید و در یک ظرف شامل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود. در ادامه در یک تابه روغن بریزید و روی گاز قرار دهید تا داغ شود سپس بادمجان ها را در تابه قرار دهید و سرخ کنید. سیب زمینی را نیز حلقه ای خرد کنید و در تابه سرخ کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

مرغ را با کمی آب و پیاز در یک قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا بپزد. قارچ را بشورید و برش دهید و در تابه با روغن سرخ کنید. در این مرحله پیاز را پوست کنید و خرد کنید سپس پیاز را در تابه بریزید و سرخ کنید سپس مرغ پخته شد را ریش ریش کنید و به تابه اضافه کنید. ادویه های گفته شده را همراه رب به تابه اضافه کنید. قارچ سرخ شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید. ذرت کنسروی را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: طرز تهیه سس بشامل

برای تهیه سس بشامل کره و سیر را در تابه مقداری تفت دهید و بعد مقداری آرد اضافه کنید تا خامی آن گرفته شود. شیر را کم کم اضافه کنید تا غلظتی شبیه به فرنی بگیرد.

مرحله چهارم: ریختن مواد در قالب

سس بشامل را در ظرفی بریزید سپس سیب زمینی های ورقه ای سرخ شده را اضافه کنید سپس بادمجان های سرخ شده را بریزید. از مواد گوشتی روی مواد بریزید. این ترتیب را تا جایی که ظرف جا دارد ادامه دهید و در آخر پنیر پیتزا بریزید و سپس سس بشامل بریزید.

مرحله پنجم: پختن گراتن در فر

قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهیدتا روی آن طلایی شود. در آخر کار ۱۰ دقیقه گریل را روشن کنید سپس فر را خاموش کنید و نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه گراتن بادمجان

 

  1. به جای استفاده از مرغ می توانید از ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.
  2. اگر می خواهید غذای شما گیاهی باشد یا رژیم گیاهخواری دارید می توانید مرغ را حذف کنید و به جای آن از سویا استفاده کنید.