قانون 5 دقیقه برای رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران دکتر روشن ضمیر

به گفته این متخصص تغذیه، در موارد پیش دیابتی، مقاومت به انسولین و تخمدان پلی کیستیک تجویز رژیم کتوژنیک برای یک دوره کوتاه مدت میتواند مفید باشد. محدودیت دریافت مایعات در گذشته یکی از ویژگیهای این رژیم درمانی بود، اما چون موجب یبوست و سنگ کلیه میشد، دیگر آن را مفید نمیدانند. پودر کاکائو، پودر کاروب( جانشین پودر کاکائو)، شکلات تلخ بالاتر از 70% ( درصد بیش از 70٪، و90٪ بهتر است اما مراقب لسیتین سویا باشید) . علاوه بر این ۹۵.۲ درصد افراد گروه کتوژنیک قادر به قطع یا کاهش دوز مصرف داروهای دیابت بودند و این میزان در افراد گروه کربوهیدرات بالا، ۶۲ درصد بود. سهراب با اشاره به اینکه میزان کاهش وزن اولیه در این رژیم در افراد مختلف فرق دارد، گفت: در بلند مدت از نظر کاهش وزن این رژیم نیز تفاوت چندانی با سایر رژیمهای لاغری ندارد. وی، آنفلوانزا و راشهای پوستی خیلی شدید را از دیگر عوارض رژیمهای کتوژنیک عنوان کرد و گفت: رژیم کتوژنیک برای افرادی که میتوانند با سایر رژیمهای معمولی لاغر شوند توصیه نمیشود.

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

این متخصص تغذیه با بیان اینکه در رژیم کتوژنیک بسیاری از انواع مواد غذایی از برنامه غذایی حذف میشوند، گفت: در این رژیم مصرف انواع قندهای ساده، شکر، گروه نان و غلات، لبنیات به جز پنیر، انواع میوهها، سبزیهای نشاستهای مثل سیب زمینی و هویج و سسهای قرمز مجاز نیست. همچنین میتواند خامه، کره و مقداری پنیر نیز در برنامه غذایی خود داشته باشد. تأثیر فیزیوتراپی و ماساژ، ریلکسیشن مداوم و استراحت در پیشگیری از سردردهای میگرنی به اندازه پروپرانولول یا توپیرامات است. در حقیقت، به نظر میرسد تخممرغها اندازه ذرات LDL (کلسترول بد) را به گونهای تغییر میدهند که باعث کاهش بیماریهای قلبی میشوند. در اینجا لیستی از غذاهایی که مصرف آنها در رژیم غذایی کتوژنیک باید محدود یا حذف شود آوردهایم.

رژیم کتوژنیک قهوه دکتر روشن ضمیر

همچنین در مطلب بهترین آجیل های کم کربوهیدرات بهترین آجیل ها را آوردهایم. طالبی یکی از بهترین منابع بتاکاروتن محسوب می شود. سبزیجات سبز تیره و برگ دار همیشه بهترین انتخاب برای مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک است. مختصر بگوییم، شما باید در یک رژیم کتوژنیک مواد غذایی سالم و واقعی (گوشت، تخم مرغ، آجیل، ماست، سبزیجات و گاهی اوقات بعضی از میوه ها) را بخورید. برخی افراد گوجه فرنگی را در گروه سبزیجات قرار می دهند و آن را به عنوان میوه مصرف نمی کنند. به عنوان مثال، در حالی که میگو و اکثر خرچنگها فاقد کربوهیدرات هستند، اما انواع دیگر از صدفها کربوهیدرات دارند. اما امروزه از رژیم کتو برای کمک به بزرگسالان که از مشکلات مزمن مانند چاقی، سرطان و دیابت رنج می برند هم مورد استفاده قرار میگیرد. اما هر دو به شدت نشان دهنده دخالت ساکاروز در اتیولوژی CHD و آنچه قبلاً دیابت شروع بلوغ (دیابت نوع ۲) نامیده میشد، هستند.

برخی از آنها شکر را در میان نگرانیهای خود قرار دادند، اما بدون اشاره خاصی به خالص، سفید و مرگبار، یا بهترین با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بسازید این سال (در 2023) 1402 اصلاً به Yudkin. 7- الکل- شراب قرمز خشک، شراب سفید خشک، اسپیریت (بدون شکر افزوده) – برای کاهش وزن مصرف نشود، تنها برای نگهداری و تثبیت وزن مصرف شود. البته باید گفت که منظور کربوهیدراتهای ناسالم مانند نان سفید است. ۲ عدد خرما ۳۰ تا ۳۶ گرم کربوهیدرات دارد پس به همین خاطر می توان گفت که باید از رژیم خود کنار بگذارید. کاربردی هستش. خرما یکی از مهم ترین غذاهای مجاز در رژیم کتو هست. البته مهم است که ابتدا میزان دریافت کربوهیدرات را بسیار کم نگه دارید. رژیم کتوژنیک میتواند باعث تقویت حساسیت بدن نسبت به انسولین شود؛ حساسیت بیشتر به انسولین باعث میشود بدن برای پایین آوردن میزان گلوکز قند به میزان کمتری انسولین احتیاج داشته باشد. ᠎C᠎on​te᠎nt was c᠎reated ​wi​th the he᠎lp ​of G SA Content Generato r  DE᠎MO.

انواع کوکی ها، کیک ها، پای ها و بستنی.

رژیم کیتو با تغییر منبع سوختی بدن از گلوکز یا قند به چربی خوراکی در بدن شما عمل میکند. ظرف ۱۲ ماه، ۵۵٪ همچنان به رژیم اِعمالشده پایبند ماندند، ۲۳٪ کاهش خوب در تشنجها، ۲۰٪ کاهش عالی در تشنجها و ۷٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند. کتون ها منبع عالی سوخت برای مغز هستند. انواع کوکی ها، کیک ها، پای ها و بستنی. بسیاری از انواع غذاهای دریایی فاقد کربوهیدرات یا کربوهیدرات بسیار کمی هستند. هندوانه تقریبا کربوهیدرات خالص بسیار کمی دارد. 4. استفاده از مواد خوراکی با کمترین درصد قند و کربوهیدرات و حاوی چربیهای اشباع نشده مثل ماهی، الویه، خیار، اسفناج، کرفس، کاهو، لوبیا سبز و… مثلاً غذاهای پُر پروتئین مانند ماهی، گوشت قرمز و تخم مرغ و لبنیات و غذاهای پرکربوهیدرات مانند نان، برنج، پاستا و سیب زمینی را نباید با هم مصرف کرد. حتی چربی ھم نباید از خوراکی ھا حذف شود. وقتی نان را از رژیم غذایی حذف میکنید، نباید تکه ای از آن را بخورید.

پس از گذشت دو تا سه ماه میتوانید دوباره مثل قبل کربوهیدرات بخورید. هر دو رژیم اخیر، در بسیاری از مراکزی که ارائهدهندهٔ برنامههای رژیمی کلاسیک کتوژنیک هستند، عرضه میشود و در برخی مراکز، رژیم اصلی و عمدهٔ ارائهشونده به نوجوانان مبتلاست. این نودل را میتوانید در نزدیکی محصولات غذایی موجود در فروشگاههای مواد غذایی یا آنلاین پیدا کنید. حذف کامل گلوتن: گلوتن، یک نوع پروتئین موجود در گندم است. حدود 2 گرم از چربی های موجود در هر قاشق غذاخوری روغن زیتون در نوع اشباع شده هستش. پنیرهای پرچرب و سفت تر کربوهیدرات کمتری دارند در حالی که شیر کم چرب و پنیر های نرم تر کربوهیدرات بالاتری دارند. محصولات لبنی (ماست ساده پرچرب، پنیر کاتیج، خامه، خامه ترش، پنیر) – از محصولات دارای برچسب “کم چرب” اجتناب کنید، زیرا بیشتر آنها با شکر و نشاسته بستهبندی شده اند و اثر ماندگاری دارند. شکر – عسل ، آگاو ، شربت افرا و سایر محصولات شیرین.

اما در مورد سبزیجات و گیاهان دیگر که حاوی فیبر میباشند، بدن شما مانند سایر کربوهیدراتها آنها را هضم و جذب نمیکند. پنیر سرشار از چربی اشباع شده است، اما نشان داده نشده است که خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. روغن نارگیل دارای چربی اشباع شده و سالم هستش و روغن زیتون هم از چربی های اشباع نشده و میزان کمی هم چربی های اشباع شده تشکیل شده. برای اینکه استپ وزنی رو شکست بدید باید به میزان کافی کالری دریافت کنید و رژیم شما حاوی مواد مغذی باشد. یعنی شما باید مصرف کربوهیدرات رو کم کنید (حدوداً بین 20 تا 40 گرم روزانه) و بجاش مصرف پروتئین و از همه مهمتر چربی سالم رو افزایش بدید. مصرف چربی رو کم کم کاهش بدید و به نصف برسونید و بجاش پروتئینهای سالم و بدون چربی رو به غذاهاتون اضافه کنید.

رژیم کتوژنیک تجربه دکتر روشن ضمیر

کره انتخاب خوبی برای رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید. به جای آن می توانید از میان وعده ی جلبک دریایی استفاده کنید. ولی چیزی که حقیقت دارد و شما در طول این رژیم شاهد آن خواهید بود این است که می توانید همزمان هم چربی بسوزانید و هم عضله اضافه کنید و به اندام دلخواه خود نیز برسید. این همان چیزی است که از آن به عنوان رژیم غذایی کتوژنیک نام می برند. در حقیقت، تمشک و توت سیاه به همان اندازه کربوهیدراتهای خالص، حاوی فیبر نیز هستند. در حقیقت کاکائو حداقل به اندازه سایر میوهها از جمله زغالاخته و توتآکایی خشکشده، فعالیت آنتیاکسیدانی دارد. به اندازه کافی مایعات بنوشید و در غذایتان نمک بریزید. شاید در ابتدا طعم تلخ یا ترش آن برای شما غیر طبیعی و ناخوشایند به نظر رسد.

در رژیم کتوژنیک صبحانه چی بخوریم

از دیگر مواد غذایی محدود میتوان به حبوبات، سبزیجات نشاستهای مثل سیب زمینی، سسها و غذاهای فرآوری شده، چربیهای غیر سالم و الکل اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم لیست کاملی از غذاهای مجاز و غذاهای غیر مجاز در این روش رو به شما معرفی کنیم. به همین دلیل در این مطلب میخواهیم رژیم کتوژنیک که یکی از پرطرفدارترین رژیمهاییست که احتمالا امروزه نام آن را بسیار شنیدهاید، به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. اما فرمول مجدد قابل توجه در غذاها معمولاً سالها طول میکشد. در این رژیم پروتئین بیشتر و چربی کمتر است و ممکن است باعث نشود تا بدن به حالت کتوز برسد اما با این حال رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم سبب کاهش وزن می شود.

در این رژیم، باید به میزان زیادی آب بنوشید.

دیگر محققان اعتقاد دارند که هر دو این عوامل احتمالاً در این بیماری نقش مهمی داشته باشند. سندرم تخمدان پلیکیستیک: رژیم غذایی کتوژنیک به کاهش میزان انسولین کمک میکند که میتواند نقش مهمی در سندرم تخمدان پلیکیستیک داشته باشد. این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است. مطالعه و مروری بر روی پژوهشهای مرتبط با رژیم غذایی و دیابت انجام داد. در صورت تمایل به مصرف شیر، بهتر هستش مقداری ازاون رو با قهوه مخلوط کنین. در این رژیم، باید به میزان زیادی آب بنوشید. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد. توتها ۵ تا ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص را در هر وعده ۱۰۰ گرمی تأمین میکنند.

در رژیم کتوژنیک، میزانِ کربوهیدرات محدود است و این میزان، قادر به تأمین تمامی نیازهای متابولیک بدن نیست. در صورتی که به اشتباه و میوه های نامناسب را انتخاب کنید، شما را از وضعیت کتوزیس خارج می کند و ثمر بخشی رژیم کتو را خنثی خواهد کرد. اغلب میوه ها به مواد غذایی با کربوهیدرات بالا شناخته شده اند و حاوی مقدار قابل توجهی قند طبیعی هستند. این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید.3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند.5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند).7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود).

رژیم کتوژنیک برنامه

روغنهای سالم: مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو فرابکر طبیعی. به گفته وی، فرد در این رژیم مجاز است از انواع روغنها ترجیحاً روغنهای سالمتر، گوشتها و تخم مرغ، انواع مغزبه میزان محدود و سبزیهای برگ سبز به مقدار محدود استفاده کند. علاوهبر این، روغن زیتون فرابکر دارای مقدار زیادی آنتیاکسیدان است که به فنول (اسید فنیک) معروف است. درمان اصلی پیشنهادی برای افراد دچار نشانههای خفیف تا ملایم، مسکنهای سادهای مانند داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDها) یا ترکیبی از استامینوفن، استیلسالیسیلیک اسید (آسپرین) و کافئین است. چربی موضوع اصلی باقی ماند. 2. مهمترین ویژگی رژیم غذایی کتوژنیک، کاهش قند و استفاده از چربیها به عنوان منبع اصلی انرژی است.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد دکتر روشن ضمیر

در واقع کربوهیدرات پایین این ماده طبیعی رو به بسیاری از پخت و پزها وارد میکنن. اما انتخاب میوه ها در برنامه غذایی این رژیم از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که به شما در شروع رژیم کتوژنیک کمک کنیم، نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته را ارائه میکنیم. یک رژیم کتوژنیک معمولاً کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود میکند. 5. توجه به زمان گذاشتن انواع مواد غذایی در طول روز و مهمترین دریافت صبحانه به پیشگیری از بسترهای استرس و کاهش بازده سیستم گوارشی کمک میکند. باید مصرف آب رو در طول روز بیشتر کنید چون بدن در این شرایط به آب بیشتری نیاز داره.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

یبوست در رژیم کتوژنیک این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند. اجتناب از وعده شام: اگر کل انرژی مجاز روزانه خودتان را به درستی در کل روز تقسیم کنید و در طول روز ھم به قدر کافی فعالیت بدنی داشته باشید، ھیچ مانعی برای اینکه میان وعده شب داشته باشید، وجود ندارد. پژوهشها نشان دادهاند که کتون فایدههایی مانند چربی سوزی، سرکوب اشتها، بهبود عملکرد ذهنی و کاهش خطر بیماریهای مزمن در پی دارند. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، برخی سرطانها، افسردگی و سایر بیماریهای مزمن مرتبط است.

سایر مواد افزودنی که باید پرهیز کنید عبارتند از: ماده افزودنی کاراژیان (به عنوان مثال در محصولات شیر بادام)، غذاهای حاوی ماده افزودنی MSG (به عنوان مثال در بعضی از محصولات پروتئین آب پنیر) و غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین).11) حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، بادام زمینی و غیره). شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. بیشتر افراد تمایل دارند فقط روی کربوهیدرات خالص تمرکز کنند و مصرف کبوهیدرات های پیچیده(نشاسته و فیبر)را کاهش نمی دهند. کل کربوهیدراتها منهای فیبر). به علاوه، مغزها و دانهها چون سرشار از فیبر هستند، به شما کمک میکنند تا در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشید و در کل کالری کمتری جذب کنید.