طرز تهیه کاپوچینو بدون دستگاه در موکاپات با شیر به روش کافی شاپی


کاپوچینو یکی از نوشیدنی هایی گرم است که هم در تابستان و هم در زمستان طرفداران زیادی دارد و به خصوص در فصل های سرد سال می تواند گزینه مناسبی در کنار کیک برای تهیه عصرانه باشد. شاید فکر کنید که کاپوچینو را باید حتما از کافه ها تهیه کرد یا از نوع پودری آن استفاده کرد اما باید گفت که شما می توانید این نپشیدنی را در خانه و با چند قلم مواد تهیه کنید. کاپوچینو یک نوشیدنی ایتالیایی است که آن را معمولا در وعده صبحانه مصرف می کنند. امروز در کولاک طرز تهیه کاپوچینو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

قهوه اسپرسو ۲ ق مربا خوری
آب گرم ۴ میل
شیر ۱ لیوان
شکر به میزان دلخواه

طرز تهیه کاپوچینو با قهوه فوری بدون موکاپات

مرحله اول: تهیه قهوه فوری و جوشاندن شیر

ابتدا قهوه اسپرسو فوری را در ظرف سرو بریزید سپس آب گرم را اضافه کنید و با قاشق کمی هم بزنید. وقتی قهوه خوب حل شد در یک قابلمه شیر را بریزید و روی گاز قرار دهید تا شیر بجوشد. در ادامه مقداری شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر حل شود.

مرحله دوم: فوم دار کردن شیر

وقتی شیر جوشید آن را در فرنچ پرس  بریزید تا فوم دار شود. برای فوم دار کردن شیر می توانید از همزن نیز استفاده کنید به این صورت که با همزن به مقدار زیادی هم بزنید تا فوم بگیرد. شیر فوم گرفته را به ظرف سرو و قهوه اضافه کنید. کاپوچینو شما آماده است نوش جان.

مرحله سوم: تهیه کاپوچینو با موکاپات

ابتدا پودر قهوه را در مخزن موکاپات بریزید و با قاشق آن را کمی فشرده و صاف کنید سپس در قسمت پایینی آن مقداری آب بریزید و در ادامه قسمت بالایی را روی آن قرار دهید سپس موکاپات را روی گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا قهوه تهیه شود. بعد از تهیه قهوه آن را در ظرف سرو بریزید و باقی مراحل تهیه را مانند طرز تهیه کاپوچینو با قهوه فوری انجام دهید.

فوت و فن های طرز تهیه کاپوچینو

  1. اگر می خواهید یک کاپوچینو رژیمی داشته باشید می توانید شکر را حذف کنید.
  2. برای تزیین روی کاپوچینو می توانید کمی پودر کاکاپو یا دارچین روی کاپوچینو بریزید سپس آن را میل کنید.
  3. کاپوچینو را با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز نیز می توان تهیه کرد.
  4. برای تزیین روی کاپوچینو از شکلات تلخ یا شیرین رنده شده نیز می توانید استفاده کنید.