طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خوشمزه و پف دار به روش کافی شاپی


کاپ کیک همان مواد کیک است که در کپسول های مخصوص کاپ کیک که اغلب کاغذی است می ریزند. شما می توانید انواعی از مواد کیک را به صورت کیک های کوچک که به آن کاپ کیک می گویند تهیه کنید و در مهمانی های خود برای پذیرایی استفاده کنید. از کاپ کیک برای تزیین میزهای تولد با تم دلخواه نیز استفاده می شود. در این دستور تهیه یکی از محبوب ترین کاپ کیک ها که کاپ کیک شکلاتی است گفته شده است. امروز در کولاک طرز تهیه کاپ کیک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد ۱ لیوان
بکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
نمک ۱/۸ ق چای خوری
کره یا روغن مایع ۱/۳ لیوان
شکر سفید ۲/۳ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل مایع ۱ ق چای خوری
شیر ۱/۲ لیوان
شکلات تلخ به میزان لازم
قهوه کمی

طرز تهیه کاپ کیک

مرحله اول: آماده کردن مواد خشک

آرد را در الک بریزید و در یک کاسه الک کنید سپس بکینگ پودر را نیز اضافه کنید. نمک و پودر کاکائو را نیز اضافه کرده و مواد را با یک قاشق خوب هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله دوم: تهیه مواد مایع

شیر را همراه قهوه مخلوط کنید و در یک کاسه بریزید. در ادامه کره را که هم دمای محیط شده است را در یک کاسه بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید و با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید و دورگیری کنید.تخم مرغ را نیز بشکنید و همراه وانیل به مواد اضافه کنید و هم بزنید در ادامه شکلات و خامه ترش ترکیب شده با قهوه را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد لازم

مواد خشک را در چند مرحله اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند قابل ذکر است که بعد از اضافه کردن مواد خشک باید مواد را با قاشق و بدون همزن برقی به آرامی هم بزنید تا خاصیت پف کنندگی بکینگ پودر از بین نرود.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک شکلاتی

در این مرحله مواد تهیه شده را در قیف قنادی بریزید سپس مواد رادر کپسول های دلخواه پایپ کنید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا کاپ کیک های شما پخته شود.

فوت و فن های طرز تهیه کاپ کیک

  1. مواد کاپ کیک را از قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند و بهتر با هم ترکیب شوند.
  2. از هل یا دارچین نیز برای عطر و طعم کیک به جای وانیل می توانید استفاده کنید.
  3. اگر فر گازی در دسترس نبود می توانید کاپ کیک را در تستر یا فر برقی با دمای ۱۶۵ درجه به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.