طرز تهیه کیک یزدی با پیمانه و ماست و پف عالی بدون جوش شیرین


کیک یزدی یکی از انواع شیرینی ها است که می توانید به عنوان عصرانه با چای میل کنید. کیک یزدی همچنین می تواند تغذیه مناسبی برای مدرسه کودک شما باشد. بافت این کیک بسیار نرم و خوب است و می توانید از آن برای پذیرایی در مهمانی های خود نیز استفاده کنید. کیک یزدی همان طور که از نام آن مشخص است اصالتا متعلق به یزد می باشد. در این کیک از جوش شیرین استفاده نمی شود به همین دلیل این دستور یک دستور سالم است. امروز در کولاک طرز تهیه کیک یزدی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۳ عدد
روغن مایع ۱۱۰ گرم یا ۱/۲ پیمانه
ماست پر چرب ۱۵۰ گرم یا ۱/۲ پیمانه
شکر ۱۵۰ گرم یا ۳/۴ پیمانه
پودر هل ۱/۲ ق چای خوری
بکینگ پودر ۶ گرم یا ۱ و نیم ق چای خوری
عسل یا شربت بار ۲۰ گرم
گلاب ۲۰ گرم یا ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک یزدی

مرحله اول: تهیه مواد مایع

شکر را در یک کاسه بریزید و تخم مرغ ها را در ان بشکنید سپس هل را اضافه کنید. با دور تند همزن به مدت ۴ دقیقه هم بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار شود. ماست پرچرب را به همراه روغن مایع به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن مواد دیگر

در ادامه گلاب و عسل را نیز اضافه کنید. دوباره برای چند دقیقه مواد را هم بزنید و در آخر آرد را همراه بکینگ پودر در یک کاسه بریزید و سه بار الک کنید و در طی چند مرحله به مواد مایع اضافه کنید. با قاشق خیلی کم مواد را هم بزنید تا هیچ گلوله آردی باقی نماند.

مرحله سوم: پخت کیک یزدی

داخل قالب را کپسول کاغذی قرار دهید و از مواد داخل کپسول ها بریزید و با چاقوی چرب شده روی مواد یک علامت ضربدر بکشید. سینی را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر باید روی ۱۷۰ درجه باشد و مدت زمان پخت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه می باشد نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه کیک یزدی

  1. می توانید قبل از قرار دادن کیک یزدی در فر روی آن کمی کنجد بریزید.
  2. اگر را فر برقی استفاده می کنید دما باید روی ۱۶۰ درجه باشد و مدت زمان پخت ۲۰ دقیقه می باشد.
  3. تمام مواد را از قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط باشند تا بهتر با هم ترکیب شوند.
  4. بعد از اضافه کردن آرد و بکینگ پودر به هیچ وجه بریا ترکیب کردن کمواد از همزن استفاده نکنید چون باعث می شود بکینگ پودر خاصیت خود را از دست دهد و کیک یزدی شما پف نکند.