طرز تهیه کیک یک تخم مرغی ساده و خوشمزه با شیر در فر و قابلمه


کیک یک تخم مرغی یکی از کی های خوشمزه است و در زمانی که تخم مرغ کافی در خانه ندارید بسیار کاربردی است. با این روش می توانید یک کیک ترد و پفکی داشته باشد. برای تهیه کیک معمولا از سه تخم مرغ استفاده می شود که شما می توایند در صورت کمبود تخم مرغ از این روش استفاده کنید و یک کیک با بافتی که کیک های سه تخم مرغی دارند تهیه و از آن به عنوان عصرانه همراه با چای میل کنید. امروز در کولاک طرز تهیه کیک یک تخم مرغی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۲/۳ پیمانه یا ۱۳۰ گرم
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
آبلیمو ۱ ق مربا خوری
روغن مایع ۱/۳ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه یا ۱۸۵ گرم
بکینگ پودر ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه کیک یک تخم مرغی

مرحله اول: تهیه مواد مایع

ابتدا تخم مرغ و شیر را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود در ادامه تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و با دور تند همزن به مدت چند دقیقه هم بزنید سپس شکر را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یک ترکیب کاراملی و حجیم ایجاد شود. در ادامه وانیل و آبلیمو را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک با مواد مایع

شیر و روغن را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید. آرد را در یک کاسه الک کنید و به آن بکینگ پودر اضافه کنید. مواد آردی را در طی سه مرحله در کاسه مواد مایع الک کنید و با قاشق هم بزنید. بعد از اضافه کردن آرد و بکینگ پودر نباید خیلی هم بزنید چون بکینگ پودر خاصیت پف دهندگی خود را از دست می دهد.

مرحله سوم: پخت کیک در فر

قالب کیک را با روغن چرب کنید و فر را از قبل گرم کنید سپس مواد کیک را در قالب بریزید و قالب را در فر با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه قرار دهید و بعد از اینکه طلایی شد از فر خارج کنید و بعد از سرد شدن روی آن را تزیین کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک در قابلمه

واشر های تابه را خارج کنید سپس یک دمکنی به روی درب تابه دو طرفه قرار دهید در ادامه تابه را چرب کیند و از مواد کیک در تابه بریزید و تابه را روی گاز قرار دهید تا به مدت یک ساعت با دمای ملایم بپزد.

فوت و فن های طرز تهیه کیک یک تخم مرغی

  1. به جای آبلیمو برای از بین بردن بوی تخم مرغ می توانید از سرکه نیز استفاده کنید.
  2. اگر از تستر استفاده می کنید دما باید روی ۱۵۵ درجه باشد و به مدت یک ساعت زمان لازم است تا کیک بپزد.
  3. برای تزیین روی کیک می توانید قبل از قرار دادن کیک در فر روی آن کنجد بریزید یا روی کیک را با شکلات و خامه قنادی بنا به سلیقه خود تزیین کنید.